Hrvatski radio

Radio Osijek

13:25 / 08.04.2022.

Autor: A2D/priopćenje

Dvometarska slavonska pogača sa čvarcima atrakcija na sajmu Place2Go

Eat Pannonia

Eat Pannonia

Foto: Agencija A2D komunikacije / Agencija A2D komunikacije

Projekt Pannonia Gourmet uvršten je među osam najboljih primjera održive gastronomije prema izboru Europske komisije, a na Međunarodnom turističkom sajmu Place2GO u Zagrebu projekt je predstavljen stručnoj turističkoj javnosti i posjetiteljima.

Iz priopćenja: Tim povodom napravljena je i podijeljena posjetiteljima vjerojatno najveća hrvatska pogača sa čvarcima kao simbol slavonske gastronomije, ali i poziv svima na uživanje u okruženju prirode Šokačkog stana i bogatoj tradiciji i kulturi. Ukusna pogača koja je zamirisala prostor zagrebačke Arene i izmamila osmjehe na lice posjetitelja i izlagača napravljena je u Vinkovcima u okviru prezentacije slavonske svinjokolje i tradicionalnih gastronomskih proizvoda od slavonske svinje. Vjerojatno je ovo najveća slavonska pogača sa čvarcima u Hrvatskoj, ali i na svijetu - ako je vjerovati Google-u. Ovim simboličnim činom Vinkovčani su zaključili uspješno proveden projekt i započeli novu turističku priču najstarijeg kontinuirano naseljenog grada u Europi.

Za ovu nesvakidašnje veliku pogaču sa čvarcima dužine gotovo 2 metra i širine 60 centimetara kuhar Filip Zovkić trebao je čak 18 kilograma brašna, 8 litara mlijeka, 8 kilograma čvaraka, 600 grama kvasca, pola kilograma soli, 200 grama šećera, pola litre ulja, 30 grama papra i 10 jaja. Uz promociju projekta i brenda Eat Pannonia na sajmu su Slavonci predstavili i vino od meda - sve poznatiju medovinu koju je popularizirala serija Game of trones te premium rakije inače najpoznatije voćne kapi Slavonije i Srijema.

Podsjetimo, promovirani Pannonia Gourmet projekt je rezultat prekogranične suradnje između Hrvatske i Srbije. Cilj projekta je razvoj inovativnog i integriranog turističkog proizvoda kao i promicanje regionalnog enogastro turizma stvaranjem zajedničkog brenda „Eat Pannonia“. Kroz razvoj zajedničke gastronomske ponude, rast kapaciteta sudionika i sveukupno povećanje atraktivnosti prekogranične regije turizam se prepoznaje kao jedan od ključnih čimbenika za gospodarski rast.


Eat Pannonia

Eat Pannonia

Foto: Agencija A2D komunikacije / Agencija A2D komunikacije

Inače sam projekt promiče brend „Eat Pannonia“ u okviru kojeg je obnovljen i Šokački stan u Vinkovcima koji postaje suvremen gourmet centar, a Agencija za razvoj i investicije Grada Vinkovaca koja je uz Grad Vinkovce partner u provedbi, projekt je prijavila i u zbirku najboljih praksi Europske komisije European Destinations of Excellence (EDEN) 2022. Ovo izvješće prikazuje najinovativnije održive turističke projekte, ideje i inicijative, a Pannonia Gourmet našao se među osam najboljih. Cjelokupno izvješće ima za cilj podizanje svijesti o alatima, inicijativama i projektima održivog turizma, dijeljenje najboljih praksi u održivom turizmu koje provode destinacije te jačanje peer-to-peer učenja i inovativnog razvoja turizma.

„Izuzetno smo ponosni što su naše ideje i predani rad prepoznati na europskoj razini. Ogromna je čast biti odabran među osam najboljih, obzirom da znamo kolika je konkurencija gastronomske europske ponude. Provedba ovoga projekta donijela je nemjerljivu razmjenu iskustava, znanja i vještina lokalnih turističkih i ugostiteljskih dionika u ovoj regiji. Sudjelovanje mnogih u ovom projektu temelj je za daljnju prekograničnu suradnju Hrvatske i Srbije“, izjavila je Marina Hodak Domaćinović, voditeljica projekta.


Eat Pannonia

Eat Pannonia

Foto: Agencija A2D komunikacije / Agencija A2D komunikacije

Podsjećamo da se financijskim sredstvima ovog projekta revitalizirao i Šokački stan u Vinkovcima koji će predstavljati Gourmet centar, odnosno mjesto regionalne gastronomsko-turističke priče. Bit će to odredište uživanja u okružju prirode, ali istodobno i učenja o tradiciji i kulturi šokačkog kraja.

„Ovaj projekt ostavit će dalekosežni pozitivan utjecaj na naš cjelokupni regionalni turizam. Agencija trenutno radi i na proširenju sadržaja na Šokačkom stanu koji će obogatiti postojeću turističku ponudu grada Vinkovaca. Kontinuiranim radom nastojimo pridonijeti gospodarskom razvoju grada u svim segmentima, od infrastrukturnih projekata, projekata u kulturi i turizmu te obrazovanju pa sve do socijalnih projekata i projekata udruga građana“, naglasila je Danijela Slipčević, direktorica Agencije VIA.

„Vinkovci su grad srdačnih i velikodušnih ljudi, grad s neizmjernom povijesno-kulturnom baštinom, grad tradicije, srce Šokadije. Ovu priču gradimo zajedno s našim susjedima, povezujemo se kroz suradnju i k tome postižemo zavidne rezultate. Upravo nas ostvareni rezultati motiviraju da radimo još i bolje, kreiramo nove ideje i pretačemo ih u projekte koji će biti prepoznati financiranjem iz europskih fondova“, nadodao je gradonačelnik Ivan Bosančić. 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.