Pandemija koronavirusa pokazala je da klasični sajmovi nemaju alternativu, a virtualni ne mogu zamijeniti izravni kontakt poslovnih partnera, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Transformacija sajamske industrije" na osječkom Ekonomskom fakultetu.
Konferenciju organiziraju ,U sklopu obilježavanja Svjetskog dana sajmova, konferenciju su organizirali časopis i portal Suvremena trgovina, tvrtka Osječki sajam i Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Potpredsjednik HGK Dragan Kovačević ocijenio je kako je za hrvatsko gospodarstvo izvoz razvojni imperativ i ključan faktor za održivi gospodarski rast, a upravo su sajmovi najbolji marketinški alat za promociju i afirmaciju hrvatskih proizvoda i usluga u svijetu. Ističe kako u Hrvatskoj izvozi oko 15 posto poduzeća, ali ona zapošljavaju više od 50 posto ukupnog zaposlenih u gospodarstvu i najveći su investitori u tehnološke inovacije i digitalizaciju, a godišnje realiziraju više od 75 posto ukupne dobiti hrvatskog gospodarstva. Zbog toga će HGK će i dalje prioritetno organizirati sajmove i financijsku potporu našim tvrtkama, poručio je Kovačević.
Pozdravio je napore lokalnih vlasti na završetku izgradnje osječkog gospodarskog centra kao buduće jezgre sajmovanja, istaknuvši da Hrvatska mora kreirati jedan strateški sajam hrane i poljoprivrede koji bi trebao biti u Osijeku.
Zastupnik u Europskom parlamentu Ladislav Ilčić rekao je kako je u Zajedničkoj poljoprivrednoj politici EU te u Strategiji "Od polja do stola" iznimno važno skraćivanje lanaca distribucije od proizvođača do potrošača, čemu sajmovi mogu dati značajan doprinos.
S obzirom da nakon pandemije koronavirusa sajmovi opet omogućuju direktne kontakte gospodarstvenika direktor "Suvremene trgovine" Srećko Sertić ističe kako je to posebno važno u Europi, u kojoj se održava oko 65 posto svih relevantnih međunarodnih sajmova.
Direktor sajma "ViroExpo" Bojan Mijok najavio je kako će jubilarni 25. sajam biti održan u rujnu ove godine. "Situacija na tržištu je vrlo turbulentna, jer rastu cijene svih energenata i sirovina, a svi dobavljači u sajamskoj industriji najavili su povećanje cijena. Ove smo godine zadržali cijene, ali iduće godine morat ćemo ih povećati", rekao je Mijok.
Na konferenciji se, uz ostalo, raspravljalo o budućnosti sajmova, iskustvima iranske sajamske industrije, organiziranju hibridnih sajmova te ulozi "Osječkog sajma" u regionalnom razvoju.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.