Jučer se oko 15,30 sati u Đakovu dogodila teška prometna nesreća u kojoj je smrtno stradao 31-godišnji motociklist, izvijestila je Policijska uprava osječko-baranjska.
28.03.2022.
15:44
Autor: Radio Osijek/TM
Jučer se oko 15,30 sati u Đakovu dogodila teška prometna nesreća u kojoj je smrtno stradao 31-godišnji motociklist, izvijestila je Policijska uprava osječko-baranjska.
"25-godišnjakinja se osobnim automobilom vozila ulicom Josipa Runjanina te je kod kućnog broja 18 započela skretati u lijevo na kolni ulaz, a da se nije uvjerila da tu radnju može izvršiti bez opasnosti za druge sudionike. U tom trenutku vozač motocikla 31-godišnjak krenuo je pretjecati osobni automobil kojim je upravljala 25-godišnjakinja te svojom desnom bočnom stranom motocikla udario u prednji lijevi bočni dio automobila. Nakon toga se motocikl nastavio kretati te udario u parkirani osobni automobil. Vozač motocikla na mjestu prometne nesreće smrtno je stradao", opisali su kako se dogodila nesreća iz PU osječko-baranjske. Očevid je na mjestu događaja obavila zamjenica općinskog državnog odvjetnika u suradnji s očevidnom ekipom Policijske postaje Đakovo.
Policija je objavila nekoliko savjeta i preporuka za vozače mopeda i motocikala:
• prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
• uz zaštitnu kacigu koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
• zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
• provjerite tlak u gumama,
• upalite dnevno ili kratko svjetlo,
• ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
• poštujte dopuštena ograničenja brzine,
• prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
• prilikom vožnje u skupini, vozite se u slijedu, jedan iza drugoga,
• izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
• prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
• ne vozite slalom između vozila,
• kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitujte i ne dokazujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
• predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
• vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
• vozite se sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kretanja kolnikom koji ima samo jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kada se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
• poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da budete sigurni u prometu.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
• oduzimaju im prednost prolaska,
• prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
• skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
• prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga, na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
• kreću se neprilagođenom brzinom većom od dozvoljene,
• ne nose zaštitne kacige,
• kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
• precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
• obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to, prema prometnim znakovima, nije dopušteno ili je rizično uzimajući u obzir promet iz suprotnog smjera,
• provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
• voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
• upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
• upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
• uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora