Hrvatski radio

Radio Osijek

15:44 / 28.03.2022.

Autor: Radio Osijek/TM

Poginuo 31-godišnji motociklist

Đakovo, Ulica Josipa Runjanina

Đakovo, Ulica Josipa Runjanina

Foto: Google maps / screenshot

Jučer se oko 15,30 sati u Đakovu dogodila teška prometna nesreća u kojoj je smrtno stradao 31-godišnji motociklist, izvijestila je Policijska uprava osječko-baranjska.

"25-godišnjakinja se osobnim automobilom vozila ulicom Josipa Runjanina te je kod kućnog broja 18 započela skretati u lijevo na kolni ulaz, a da se nije uvjerila da tu radnju može izvršiti bez opasnosti za druge sudionike. U tom trenutku vozač motocikla 31-godišnjak krenuo je pretjecati osobni automobil kojim je upravljala 25-godišnjakinja te svojom desnom bočnom stranom motocikla udario u prednji lijevi bočni dio automobila. Nakon toga se motocikl nastavio kretati te udario u parkirani osobni automobil. Vozač motocikla na mjestu prometne nesreće smrtno je stradao", opisali su kako se dogodila nesreća iz PU osječko-baranjske. Očevid je na mjestu događaja obavila zamjenica općinskog državnog odvjetnika u suradnji s očevidnom ekipom Policijske postaje Đakovo.

Policija je objavila nekoliko savjeta i preporuka za vozače mopeda i motocikala:

    • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,

    • uz zaštitnu kacigu koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

    • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

    • provjerite tlak u gumama,

    • upalite dnevno ili kratko svjetlo,

    • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,

    • poštujte dopuštena ograničenja brzine,

    • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

    • prilikom vožnje u skupini, vozite se u slijedu, jedan iza drugoga,

    • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

    • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

    • ne vozite slalom između vozila,

    • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitujte i ne dokazujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,

    • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,

    • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

    • vozite se sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kretanja kolnikom koji ima samo jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kada se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

    • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da budete sigurni u prometu.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

    • oduzimaju im prednost prolaska,

    • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

    • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,

    • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga, na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

    • kreću se neprilagođenom brzinom većom od dozvoljene,

    • ne nose zaštitne kacige,

    • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

    • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

    • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to, prema prometnim znakovima, nije dopušteno ili je rizično uzimajući u obzir promet iz suprotnog smjera,

    • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,

    • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,

    • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

    • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),

    • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.