Hrvatski radio

Radio Osijek

12:23 / 08.03.2017.

Autor: Monika Kralj

Predstavljena kampanja STOP ozljedama na radu

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Zavod za unapređivanje zaštite na radu provodi 1. Nacionalnu kampanju "STOP ozljedama na radu" a u Osijeku je predstavljena povjerenicima zaštite na radu u tvrtkama. STOP=Sigurno+Trajno+Odgovorno+Preventivno.

Prema riječima stručne suradnice Zavoda Marine Borić, u odnosu  na druge zemlje Europske unije, Hrvatska je u zlatnoj sredini, ispod Njemačke, Francuske i Italije koje imaju visoke standarde zaštite na radu. Naglasak kampanje je na prevenciji i osvješćivanju poslodavaca i radnika o nužnosti provođenja zakonskih propisa te na poruci poslodavcima da zaštitu na radu ne gledaju samo kao trošak. Istraživanje na nivou Europske unije pokazalo je da se na 1 euro uložen u zaštitu na radu vraća 2,2 eura što nije zanemarivo. Troškovi ozljeda na radu, smrtnih slučajeva i profesionalnih bolesti iznose 3-4% BDP-a u Hrvatskoj. Da se taj novac uloži u proizvodnju imali bismo velike benefite- rekla je Borić. U primjedbama Borić ističe da često u tvrtkama procjene rizika nisu usklađene s rizicima, opasnostima i štetnostima te da je osposobljavanje radnika jednako u građevini, prerađivačkoj industriji i administrativnim djelatnostima iako rizici nisu jednaki. Načešće se ozljede događaju u prerađivačkoj industriji a smrtni slučajevi u građevini- upozorava Borić.       

U Osijeku djeluje Udruga za promicanje zaštite na radu s 35 članica a predsjednica udruge Mirta Medić nema zamjerki na dostignute standarde zaštite. Najviše se ozljeda dogodi prilikom dolaska na posao ili odlaska s posla a broj ozljeda na radu je sve manji- kaže Medić. 

U sklopu  kampanje "STOP ozljedama na radu" izrađeno je 6 vodiča o ozljedama na radu, procjenama rizika, unutarnjem nadzoru, izboru povjerenika, planu mjera i aktivnosti za unapređivanje zaštite na radu. Vodiči su dostupni na web stranici Zavoda za unapređivanje zaštite na radu.