Hrvatski radio

Radio Osijek

15:12 / 21.03.2022.

Autor: HRT Radio Osijek

Počela rekonstrukcija tramvajske pruge

Početak radova na obnovi tramvajske infrastrukture

Početak radova na obnovi tramvajske infrastrukture

Foto: Vlatko Franjin / HRT Radio Osijek

Radovima na dionici od Svilajske ulice do turbo kružnog toka Osijek-Višnjevac počela je prva faza projekta „Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku". Prvo je ovo veliko ulaganje u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina, a plan je u iduće 2 godine obnoviti gotovo 10 kilometara tramvajske pruge

Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna koja je dio najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt "Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku" sufinanciran je sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, pojasnio je na konferenciji za medije gradonačelnik Ivan Radić te dodao "kako se radi o jednom od onih projekata koji pokazuju da grad Osijek krupnim koracima grabi naprijed". 

"Govorimo o 9,5 kilometara obnove tramvajske infrastrukture te obnovi 23 stajališta koja će bit prilagođena za osobe s invaliditetom. Cilj svega je, osim povećanja broja putnika, razvoj sigurnog, modernog i udobnog javnog prijevoza, ali isto tako i smanjenje emisija C02", naglasio je osječki gradonačelnik.

Rekonstrukcija tramvajske pruge

Rekonstrukcija tramvajske pruge

Foto: Vlatko Franjin / HRT Radio Osijek

Danas započeti radovi potrajat će do svibnja, a sljedeća je u planu dionica od Svilajske do raskrižja s Kanižlićevom, otkrio je direktor GPP-a Dejan Rusmirović: "To će biti druga faza dionice broj jedan, a dalje nastavljamo tzv. „kolodvorcem", odnosno Županijskom ulicom do raskrižja Vinkovačke i Dunavske. Zadnja faza bit će od Korza, odnosno čitavom Europskom avenijom do raskrižja s Trpimirovom", objasnio je Rusmirović dodavši kako je sve ovo i priprema za nove niskopodne tramvaje koji bi trebali prometovati za tri godine. "To je nekakav rok za izradu jednog tramvaja, a kad se jedan izradi onda periodički dolaze svakih mjesec dana jedan ili dva nova tramvaja. Prema našim projekcijama predvidjeli smo 24 nova tramvaja - u prvoj fazi 10, a nakon toga još 14". 

Rekonstrukcija tramvajske pruge Osijek

Rekonstrukcija tramvajske pruge Osijek

Foto: Vlatko Franjin / HRT Radio Osijek

Prema riječima predstavnika izvođača radova Bogdana Dobrića, pri pričvršćivanju tračnica za podlogu primjenjivat će se i najsuvremenija tehnologija koja će uvelike smanjiti buku. "Ovakav način postavljanja tračnica smanjit će vibracije te će se smanjiti i utjecaj lutajućih struja. Prema ovom principu i same tračnice postaju dugovječnije, ne treba ih se mijenjati i održavati toliko često kao što je dosad bio slučaj, a radi se o sustavu koji će prvi put u Hrvatskoj biti primijenjen upravo u Osijeku", rekao je Dobrić. 

Zbog radova na dijelu ceste od Svilajske ulice do turbo kružnog toka Osijek-Višnjevac za promet su zatvoreni rubni traci te je postavljena i privremena signalizacija. Kako se od danas prometuje na dijelu Strossmayerove, te na što sve vozači, ali i putnici GPP-a, trebaju obratiti pozornost možete pogledati na poveznici