Potpora mladim poduzetnicima ima, no uspjeh ne dolazi preko noći

Potpora mladim poduzetnicima ima, no uspjeh ne dolazi preko noći

(foto: Marin Franov/PIXSELL)

Osnivanje tvrtki danas u Hrvatskoj nije toliko teško, puno je teže nastaviti posao i opstati, što je nemoguće bez ulaganja u znanje i nadograđivanja biznisa. Kažu to mladi poduzetnici koji su, uz potpore koje se nude, posao osigurali sebi i drugim radnicima.

Istra ima puno primjera dobre prakse, mahom mladih ljudi, koji su krenuli u samostalne poduzetničke vode. Mladi poduzetnici koji su osnovali obrt odnosno tvrtku i krenuli na tržište, kažu, lako je krenuti, no treba opstati u poslu.

Nakon prakse i rada u Španjolskoj vratio se pulski poduzetnik Miško Macolić Tomičić i osnovao obrt za digitalni marketing, dok danas u suradnji sa slovenskim partnerom vodi tvrtku.

Tada sam, 2017. godine, dobio 35 tisuća kuna poticaja samozapošljavanja. Plus 15 tisuća kuna koje smo dobili za stručno osposobljavanje na radnom mjestu, pa smo temeljem toga uspostavili još jedno radno mjesto za kolegicu. I trenutačno opet pišemo u fondove da je zaposlimo u stalni radni odnos, kaže Macolić Tomičić.

Mislim da se uz poticaje može puno napraviti, ali treba puno i raditi. Tada je to bilo 35 tisuća kuna, danas se nudi više, primjerice, za Istarsku županiju 75 tisuća kuna. Što su značajni novci za jednog poduzetnika početnika, jedan start up, za otvaranje tvrtki, pokretanje poslovanja, dodaje Macolić Tomičić.

Miško je prošao kroz brojne zamke i nelogičnosti, koje je prenio na blog odnosno u besplatne priručnike. Primjerice, nakon što ste otvorili tvrtku, priča on, i na svim papirima ste napisali tko su vlasnici, vi tu tvrtku morate upisati u registar stvarnih vlasnika. Dakle, otvorili ste tvrtku u jednom uredu, a dva metra dalje je drugi ured u kojemu se sad morate upisati u registar stvarnih vlasnika i reći 'evo stvarno, mi smo vlasnici te tvrtke'.

Uspjeh ne dolazi sam od sebe. Treba pisati, smišljati, pratiti trendove. U isto to vrijeme cijela marketinška agencija treba funkcionirati. Također, educirati javnost to jest pisati blogove na tjednoj bazi koji pomažu ljudima u ostvarivanju poticaja, otvaranju tvrtki i proširenju djelatnosti.

Potpora ima. Ove je godine iz pulskog proračuna za poduzetnike izdvojeno čak milijun i pol bespovratnih sredstava. Uz to, petsto tisuća kuna kreditne linije usmjerene razvoju poduzetništva.

Opširnije poslušajte u nastavku.

Potpora mladim poduzetnicima ima, no uspjeh ne dolazi preko noći