Predstavljena strategija brendiranja Istre kao ICT regije

Predstavljena strategija brendiranja Istre kao ICT regije Predstavljena strategija brendiranja Istre kao ICT regije
Dean Verbanac, HGK Županijska komora Pula (foto: Tatjana Kaštelan/HRT) Dean Verbanac, HGK Županijska komora Pula (foto: Tatjana Kaštelan/HRT)

Dean Verbanac i Damir Sirotić, HGK Županijska komora Pula (foto: Tatjana Kaštelan/HRT)

U Županijskoj gospodarskoj komori u Puli predstavljena je Strategija brendiranja Istre kao ICT regije. Pred novim smo izazovom, koji je nužan za sveukupni gospodarski razvoj, čulo se, a iznijeti su i prvi konkretni koraci.

Okupili su se ICT stručnjaci jer je vrijeme za konkretne korake u jačanju ovih tehnologija na našem prostoru, kaže Damir Sirotić iz Županijske gospodarske komore Pula. Informacijsko-komunikacijska tehnologija - ICT, čulo se, izuzetno je važna.

Ne samo da je usmjerena ka budućnosti i da po staje partner svim drugim djelatnostima, već je u Istri postignut dosta visok stupanj razvoja u svim segmentima i djelatnostima. Stvorila se kritična skupina ljudi koja želi učiniti nešto više, kaže Sirotić. To znači izgraditi strategiju kakvom bi se Istarska županije profilirala kao ICT Land.

Istra broji oko 250 ICT tvrtki. Pitanje je kako iskoristiti kompetencije i Istru učiniti poželjnom regijom za te tvrtke i profesionalce. Riječ je o gospodarskoj grani u kojoj Istra već bilježi svjetske uspjehe. No, moramo poraditi na ključnom problemu, kaže predsjednik ICT grupe Istre Dean Verbanac.

Glavni ključ je radna obrazovana snaga u ICT-u, koja koju je teško naći. Jedan od načina koji je spomenut jest razvoj od srednjih škola do budućih studenata, upoznavanje studenata s tvrtkama. Treba zadržavati i dovoditi ICT kadar u Istri, dodaje Verbanac. Tu su, uz ostalo, i prekvalifikacije, za što treba otvoriti mogućnosti kroz seminare i edukacije.

U strategiju se trebaju uključiti jedinice lokalne uprave, općine, gradovi i županija, poručuju iz Županijske gospodarske komore Pula, jer ICT treba biti strateški interes cijele zajednice, a ne samo industrije odnosno gospodarstva.

Opširnije poslušajte u nastavku.

IZVJEŠTAJ: Predstavljena strategija brendiranja Istre kao ICT regije

Damir Sirotić, direktor HGK Županijske komore Pula

Dean Verbanac, novoizabrani predsjednik Strukovne grupe ICT-a pri HGK Županijskoj komori Pula