Zračni promet u najvećoj krizi od II. svjetskog rata

Zračni promet u najvećoj krizi od II. svjetskog rata

foto: Duško Marušić/PIXSELL

Gubici se broje u milijardama eura. Gube i hrvatske zračne luke, pa tako i pulska. Najava ponovnog uvođenja domaćih letova Croatia Airlinesa, zasad će zaobići Pulu i koncentrirati se na Zagreb, Split i Dubrovnik. Kad bi pulska zračna luka mogla dočetati prve putnike, čini se da nitko ne može reći.

778 tisuća putnika. Rekordna je to brojka koju je zabilježila Zračna luka PUla- lani. I od ove 2020-e očekivali su se rekordi ni najavljene nove linije. No korona je prizemljila i avione i očekivanja. Marko Ražem, voditelj prometnog sektora Zračne luke Pula ističe:

"Prognoze nisu dobre. Sve ovisi o mjerama u EU, ministrima turizma i prometa, ali očekujemo veliki pad prometa''

A u Europskoj uniji, granice bi se trebale otvoriti 1-og lipnja. Taj datum, ambiciozno i u hrvatskoj Vladi vide kao službeni početak ovogodišnje sezone. Ili najkasnije 15-i lipnja. No, računamoe uglavnom sa stranim turistima koji bi stigli - automobilima. O avioprijevozu još se ne govori. Tim više što su emitivna tržišta i dalje velika žarišta. Poput, primjerice, Velike Britanije čiji turisti čine 37 posto od ukupnog broja putnika u Zračnoj luci Pula. A ovogodišnje brojke - porazne. Pojašnjava Marko Ražem iz pulske Zračne luke.

"U ova prva četiri mjeseca realizirali smo 2800 putnika dok je u istom periodu lani 30 000 putnika. U svibnju je bio uvod u sezonu, 2019. više od 70 000 putnika, ove godine možda bude 0."

No, ne gube optimizam u pulskoj zračnoj luci. Iako, tko će, kojom linijom i s kojom kompanijom krenuti put Pule, nitko ne može reći. Tim više što su i niskobudžetne kompanije, koje čine više od 50 posto prometa u Puli, na koljenima. RyanAir, primjerice, najavljuje otpuštanje 3000 zaposlenika, a Norwegian Air Shuttle čak 5000 ljudi. Da ipak ne bismo bili previše pesimistični, pričekajmo kraj svibnja kad bi, najavljuju mjerodavni, mogli imati više informacija.