Hrvatski radio

Radio Pula

15:05 / 31.03.2022.

Autor: HRT

Forum studenata glazbene pedagogije

Ilustracija

Ilustracija

Foto: : / Pixabay

Osmi forum studenata glazbene pedagogije, po drugi put kao interni forum studenata i studentica Muzičke akademije u Puli, održat će se u petak 1. travnja s početkom u 9:30 u Domu hrvatskih branitelja u Puli. Program foruma uključuje predavanja i radionice te umjetničke brojeve koje su pripremili studenti akademije. Članovi organizacijskog odbora su: Ana Balog, Ivan Haubrih i Marta Šarec, dok je koordinatorica te ujedno i utemeljiteljica Foruma, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin.

Program:


9:30 - 9:45

• Himna Foruma studenata glazbene pedagogije prvi put je izvedena u travnju

2019. godine na otvorenju Petog međunarodnog foruma, a u prošlogodišnjem zborniku

radova studenata Glazbena nastava modernog doba: čemu težimo i kuda idemo?

objavljen je njen notni zapis. Autori teksta i glazbe su generacija studenata prve godine

diplomskog studija Glazbene pedagogije 2018./2019.: Tena Andrijević, Elizabeta

Jadan, Ilona Kos, Mihael Matić, Antonella Mendiković Đukić, Valentina Nekić Ivanov,

Ema Ulemek i Ivan Žufić.

Himna je uoči Sedmog međunarodnog foruma poprimila i popularni prizvuk pod

aranžerskim zaslugama studenta Frane Frlete. Za potrebe otvorenja sedmog Foruma,

održanog u virtualnom obliku, studenti pulske Muzičke akademije izvedbu Himne

snimili su iz vlastitih domova, a njen videozapis nalazi se na sljedećoj poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=7vHLM3JPPPs&ab_channel=MAPU.

• Pozdrav organizacijskog odbora

• Uvodna riječ: izv. prof. art. Dražen Košmerl

• Uvodna riječ: izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin


9:45 - 10:30 (Moderator: Ivan Haubrih)

• Glazbeni program

Lorena Turković, 1. g. studija Glazbene pedagogije:

Claude Debussy: The Snow is Dancing

Mentorica: mr. art. Elda Krajcar Percan, umj. savjetnica

The Snow is Dancing (Snježne pahuljice) četvrti je od ukupno šest stavaka suite The

Children's Corner (Dječji kutak) skladatelja Claudea Debussyja. Stavci suite prikazuju

različita iskustva iz mladosti i izazivaju nostalgičnost prema djeci koja rastu.

Glasovirskom minijaturom The Snow is Dancing prikazuje se atmosfera lepršavih

zimskih pahulja u vjetrovito zimsko popodne, dok djeca istovremeno prizor promatraju

iz unutrašnjosti svojeg doma.

• Izlaganje

Dajana Burić:

Rezultati istraživanja ankete: Interkulturalna kompetencija - studenti glazbe

Dajana Burić dolazi iz Požege. Studentica je prve godine diplomskog studija Glazbene

pedagogije na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Završila je Osnovnu

školu Dobriše Cesarića u Požegi, a srednju školu pohađala je u Glazbenoj školi Požega,

smjer Solo pjevanje. U osnovnoj školi sudjeluje na raznim manifestacijama, od zborskih

nastupa pa sve do kazališnih predstava. Pohađala je školu plesa u Plesnoj radionici

Ilijane Lončar koja joj je donijela mnoštvo iskustva. 2019. izlaže u sklopu Drugog

međunarodnog foruma studenata scenskih umetnosti u Beogradu. Za vrijeme studija

sudjelovala je u zborskim angažmanima HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Trenutno je

članica Studentskog zbora u Puli - predstavnica sastavnice Muzičke akademije u Puli.

• Glazbeni program

Josip Krajačić, 3. g. studija Solo pjevanja

i Laura Marin, 1. g. dipl. studija Klavira:

Charles Ives: The Circus Band

Mentorica: izv. prof. mr. art. Sofija Cingula

The Circus Band je skladba američkog kompozitora Charlesa Ivesa iz 1894. godine.

Jedna je od njegovih najpoznatijih pjesama, a prikazuje dječačko uzbuđenje na

cirkuskoj paradi. Skladba je u izvornom obliku quickstep marš za manji sastav (band)

ili klavir, dok je verzija pjesme nastala ubrzo nakon originalne verzije. U 30-im

godinama 20. st. Ives je potaknuo svog prepisivača Georgea Robertsa da kreira i

orkestralnu verziju koja se u današnje vrijeme često izvodi.


10:45 - 12:15 (Moderatorica: Ana Balog)

• Izlaganje

Frano Živković:

Primjena „fingerstyle“ tehnike sviranja gitare u nastavi glazbe

Frano Živković student je druge godine preddiplomskog studija Glazbene pedagogije,

višestruko nagrađivani glazbenik, multiinstrumentalist i skladatelj. S 14 godina

redovno završava osnovnu školu, a paralelno i teoretski smjer u riječkoj srednjoj

glazbenoj školi Ivan Matetić Ronjgov. Sklada glazbu za pojedine instrumente (gitara,

klavir, violina), kao i za skupine instrumenata (gudačke ansamble), zborove i orkestre.

Član je Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske glazbene unije. Dobitnik je dviju

stipendija: za mlade skladatelje i za glazbenu edukaciju i obrazovanje. Od 10. godine

aktivno se bavi skladanjem, koncertiranjem i snimanjem glazbenih albuma. Često

izvodi samostalne koncerte i gostuje na koncertima eminentnih svjetskih glazbenika pri

čemu broji tristotinjak nastupa diljem 14 različitih država svijeta.

• Radionica s elementima izlaganja

Tena Bevčar:

Jazz pjevanje

Tena Bevčar rođena je 1996. godine u Rijeci. Studentica je druge godine

preddiplomskog studija Glazbene pedagogije na Muzičkoj akademiji u Puli. Završila je

Srednju glazbenu školu Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci, smjer klavir i teorija, te u

Puli dva pripremna razreda, smjer udaraljke. Tijekom srednjoškolskog obrazovanja

pohađala je školu modernog pjevanja i sviranja „Studio Maraton'“. Završila je

preddiplomski studij na Konzervatoriju Giuseppe Tartini u Trstu, smjer jazz pjevanje.

Za vrijeme studija u Trstu pohađala je majstorske tečajeve Nik Bärtscha, Anne

Lauvergnac i Rachel Gould. Glavni vokal je u sastavu Febra, a u grupi The Enema

bandits (tribute band Frank Zappa) je prateći vokal.

• Glazbeni program

Georgina Bognár, 3. g. studija Klasične harmonike:

Johann Pachelbel: Ciaccona u f-molu

Mentor: doc. art. Ivan Šverko

Ciaccona u f-molu Johanna Pachelbela u originalu je skladana orgulje. Ova skladba je

jedna od šest sačuvanih skladateljevih ciaccona te je jedno od njegovih najpoznatijih

orguljaških djela uopće. U kompoziciji je osobito karakteristična ostinato bas linija vrlo

jednostavnog prizvuka koja u ulozi pedala traje gotovo cijelu skladbu. Ciacconu u fmolu čini tema i 22 varijacije koje se u pojedinim dijelovima skladbe ponavljaju.


~ Pauza za ručak ~


13:45 - 15:15 (Moderatorica: Ana Balog)

• Izlaganje

Branimir Oršolić:

Srećko Albini: Odlomci iz Baruna Trenka

Branimir Oršolić student je prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije na

Muzičkoj Akademiji u Puli. Rodom je iz Županje, gdje je završio osnovnu i srednju

školu. U slobodno vrijeme vodi zbor mladih u crkvi sv. Antuna u Puli, dok je prethodno

vodio i dječji zbor u rodnoj župi. Često sudjeluje u glazbenom životu zajednice

korepetirajući i pjevajući u gradskom mješovitom zboru pri KUU Kristal-Sladorana.

Aktivno svira klavir i orgulje.

• Radionica

Marta Šarec:

Glazbene igre uz slušanje glazbe

Marta Šarec studentica je prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije pri

Muzičkoj akademiji u Puli. Aktivno sudjeluje u forumima studenata glazbene

pedagogije: u Petom međunarodnom kao moderatorica, u Šestom kao izlagačica, u

Sedmom međunarodnom kao organizatorica, izlagačica i urednica zbornika

studentskih radova te u Osmom kao organizatorica i izlagačica. Također je izlagala u

sklopu Drugog međunarodnog foruma studenata scenskih umetnosti u Beogradu i

Međunarodne konferencije o muzičkom obrazovanju pod organizacijom Muzičke

akademije Stanisław Moniuszko u Gdanjsku. Za vrijeme studija sudjelovala je u

zborskim angažmanima HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Trenutno je članica varaždinskog

pjevačkog ansambla Noneta Donuma, Zbora varaždinske katedrale Chorusa

Dominicalisa i Zbora mladih Varaždinske biskupije, a posljednjih nekoliko godina

organizatorica je i dirigentica ludbreškog Festivala duhovne glazbe Duga.

• Glazbeni program

Ivan Haubrih i Ana Balog, 4. g. studija Glazbene pedagogije:

Eugène Bozza: Aria

Aria Eugènea Bozze lirska je i u tehničkom pogledu poprilično zahtjevna kompozicija

napisana 1936. godine za napredne svirače alt saksofona. Prilikom izvođenja skladbe

do izražaja dolazi sposobnost saksofoniste da upravlja vibratom i dobro ovladava

disanjem. Predaha tijekom izvođenja djela ima u malim količinama čime se implicira

da svirač treba obratiti posebnu pažnju na pravilno intoniranje. Posvećena je slavnom

francuskom saksofonistu Marcelu Muleu.


15:30 - 16:20 (Moderatorica: Ana Balog)

Anastazija Šimunović, 1. g. studija Glazbene pedagogije:

Paul Ladmirault: Pauline et Cadichon

Mentorica: Vesna Ivanović Ocwirk, v. pred.

Pauline et Cadichon dio je ciklusa Les Memoires d'un Âne (Sjećanja jednog magarca)

francuskog skladatelja Paula Ladmiraulta. Specifičnost djela očituje se u tome što

govori o magarčiću kojeg je dvanaestogodišnja djevojčica Pauline dobila od svojih

roditelja i kojemu daje nadimak Cadichon. Skladba opisuje šetnju Magarčića i Pauline

mirnim puteljcima i lijepim šumarcima. Pauline tijekom šetnje Cadichonu povjerava

svoje brige misleći da je ne razumije, no on je ustvari može razumjeti.

• Radionica

Marin Roža:

Orffov instrumentarij

Marin Roža student je prve godine preddiplomskog studija na pulskoj Muzičkoj

akademiji. U Rovinju svira udaraljke u sklopu Limene glazbe Grada Rovinja i

Glazbenog laboratorija Rovinj, dok u Puli paralelno pohađa glazbenu školu Ivana

Matetića Ronjgova, smjerove glazbenu teoriju i udaraljke. Bavi se glazbenom

produkcijom i skladanjem glazbe. Marin broji mnoge nastupe u ulozi DJ-a na raznim

događajima te aktivno djeluje u latino sastavu u kojem svira bongo bubnjeve i cajon.

Surađivao je s poznatim sastavima poput Big Wave, NRG i Le Monde, kao i s finalistom

showa "X Factor Adria" Davidom Temelkovim. Godinama je polazio radionicu za

nadarene učenike "Novigradsko proljeće" u sklopu koje je imao priliku učiti od

glazbenika i producenta Olje Dešića. Marin je 2020. godine bubnjarski finalist

natjecanja mladih nadarenih glazbenika "Nagrada - Status Junior" u organizaciji HGU.


16:30 - 17:15 (Moderator: Ivan Haubrih)

• Glazbeni program

Andrea Mijak, 1. g. studija Glazbene pedagogije:

Erik Satie: Gymnopédie 1

Mentorica: Vesna Ivanović Ocwirk, v. pred.

Gymnopédie 1 pripada ciklusu od tri skladbe Trois Gymnopédies francuskog

skladatelja i pijanista Erika Satiea, a one su ujedno i najpoznatije njegove glasovirske

skladbe. Riječ „gymnopédies“ proizašla je iz festivala drevne Sparte na kojem su mladići

plesali i natjecali se neopterećeni odjećom, dok je naziv skladbi, najvjerojatnije,

poveznica s nježnom, atmosferičnom i sanjivom Satievom klavirskom glazbom. Način

izvođenja prve Gymnopédie je Lent et douloureux, što u hrvatskom prijevodu znači

sporo i žalosno.

• Okrugli stol


17:30 - 18:00

• „Projekt Superstar“

U sklopu kolegija Poznavanje glazbene literature nositeljice izv. prof. dr. sc. Lade

Duraković studentima prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije pruža se

mogućnost organizacije i realizacije glazbeno-edukativnog projekta u zamjenu za ECTS

bodove. Na inicijativu studentice Marte Šarec i ove akademske godine su studenti

Valentina Božac, Dajana Burić, Davorka Čović, Iva Leko, Branimir Oršolić i Marta Šarec

iskoristili priliku sudjelovanja u kreiranju nastavnog projekta.

„Projekt Superstar“ sastoji se od dva dijela: prvi dio čini kratkometražni film u kojem

su za glazbenu podlogu, tj. za ulogu filmske glazbe iskorišteni instrumentalni isječci

rock-opere Jesus Christ Superstar, a drugi dio čini izvedba broja Superstar iz

istoimenog glazbenog djela. Radnja filma govori o spajanju glazbenog žanra i glazbenoscenske vrste u jednu glazbenu izvedbu, a s obzirom da su termini „rock“ i „opera“

kontradiktorni, kroz film i izvedbu kontradiktornost se može uočiti osobito često, što

na koncu cjelokupan projekt čini dinamičnim i interesantnim. Studenti su glazbenoedukativni aspekt u filmu upotpunili šaljivim pristupom glumi, a njihova izvedba uživo

vrhunac je realizacije projekta, kao i proteklog vremena u kojem su mogli zajednički

dijeliti studentska iskustva i doživljaje.

• Završna riječ: Ivan, Ana i Marta