Program:
9:30 - 9:45
• Himna Foruma studenata glazbene pedagogije prvi put je izvedena u travnju
2019. godine na otvorenju Petog međunarodnog foruma, a u prošlogodišnjem zborniku
radova studenata Glazbena nastava modernog doba: čemu težimo i kuda idemo?
objavljen je njen notni zapis. Autori teksta i glazbe su generacija studenata prve godine
diplomskog studija Glazbene pedagogije 2018./2019.: Tena Andrijević, Elizabeta
Jadan, Ilona Kos, Mihael Matić, Antonella Mendiković Đukić, Valentina Nekić Ivanov,
Ema Ulemek i Ivan Žufić.
Himna je uoči Sedmog međunarodnog foruma poprimila i popularni prizvuk pod
aranžerskim zaslugama studenta Frane Frlete. Za potrebe otvorenja sedmog Foruma,
održanog u virtualnom obliku, studenti pulske Muzičke akademije izvedbu Himne
snimili su iz vlastitih domova, a njen videozapis nalazi se na sljedećoj poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=7vHLM3JPPPs&ab_channel=MAPU.
• Pozdrav organizacijskog odbora
• Uvodna riječ: izv. prof. art. Dražen Košmerl
• Uvodna riječ: izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin
9:45 - 10:30 (Moderator: Ivan Haubrih)
• Glazbeni program
Lorena Turković, 1. g. studija Glazbene pedagogije:
Claude Debussy: The Snow is Dancing
Mentorica: mr. art. Elda Krajcar Percan, umj. savjetnica
The Snow is Dancing (Snježne pahuljice) četvrti je od ukupno šest stavaka suite The
Children's Corner (Dječji kutak) skladatelja Claudea Debussyja. Stavci suite prikazuju
različita iskustva iz mladosti i izazivaju nostalgičnost prema djeci koja rastu.
Glasovirskom minijaturom The Snow is Dancing prikazuje se atmosfera lepršavih
zimskih pahulja u vjetrovito zimsko popodne, dok djeca istovremeno prizor promatraju
iz unutrašnjosti svojeg doma.
• Izlaganje
Dajana Burić:
Rezultati istraživanja ankete: Interkulturalna kompetencija - studenti glazbe
Dajana Burić dolazi iz Požege. Studentica je prve godine diplomskog studija Glazbene
pedagogije na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Završila je Osnovnu
školu Dobriše Cesarića u Požegi, a srednju školu pohađala je u Glazbenoj školi Požega,
smjer Solo pjevanje. U osnovnoj školi sudjeluje na raznim manifestacijama, od zborskih
nastupa pa sve do kazališnih predstava. Pohađala je školu plesa u Plesnoj radionici
Ilijane Lončar koja joj je donijela mnoštvo iskustva. 2019. izlaže u sklopu Drugog
međunarodnog foruma studenata scenskih umetnosti u Beogradu. Za vrijeme studija
sudjelovala je u zborskim angažmanima HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Trenutno je
članica Studentskog zbora u Puli - predstavnica sastavnice Muzičke akademije u Puli.
• Glazbeni program
Josip Krajačić, 3. g. studija Solo pjevanja
i Laura Marin, 1. g. dipl. studija Klavira:
Charles Ives: The Circus Band
Mentorica: izv. prof. mr. art. Sofija Cingula
The Circus Band je skladba američkog kompozitora Charlesa Ivesa iz 1894. godine.
Jedna je od njegovih najpoznatijih pjesama, a prikazuje dječačko uzbuđenje na
cirkuskoj paradi. Skladba je u izvornom obliku quickstep marš za manji sastav (band)
ili klavir, dok je verzija pjesme nastala ubrzo nakon originalne verzije. U 30-im
godinama 20. st. Ives je potaknuo svog prepisivača Georgea Robertsa da kreira i
orkestralnu verziju koja se u današnje vrijeme često izvodi.
10:45 - 12:15 (Moderatorica: Ana Balog)
• Izlaganje
Frano Živković:
Primjena „fingerstyle“ tehnike sviranja gitare u nastavi glazbe
Frano Živković student je druge godine preddiplomskog studija Glazbene pedagogije,
višestruko nagrađivani glazbenik, multiinstrumentalist i skladatelj. S 14 godina
redovno završava osnovnu školu, a paralelno i teoretski smjer u riječkoj srednjoj
glazbenoj školi Ivan Matetić Ronjgov. Sklada glazbu za pojedine instrumente (gitara,
klavir, violina), kao i za skupine instrumenata (gudačke ansamble), zborove i orkestre.
Član je Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske glazbene unije. Dobitnik je dviju
stipendija: za mlade skladatelje i za glazbenu edukaciju i obrazovanje. Od 10. godine
aktivno se bavi skladanjem, koncertiranjem i snimanjem glazbenih albuma. Često
izvodi samostalne koncerte i gostuje na koncertima eminentnih svjetskih glazbenika pri
čemu broji tristotinjak nastupa diljem 14 različitih država svijeta.
• Radionica s elementima izlaganja
Tena Bevčar:
Jazz pjevanje
Tena Bevčar rođena je 1996. godine u Rijeci. Studentica je druge godine
preddiplomskog studija Glazbene pedagogije na Muzičkoj akademiji u Puli. Završila je
Srednju glazbenu školu Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci, smjer klavir i teorija, te u
Puli dva pripremna razreda, smjer udaraljke. Tijekom srednjoškolskog obrazovanja
pohađala je školu modernog pjevanja i sviranja „Studio Maraton'“. Završila je
preddiplomski studij na Konzervatoriju Giuseppe Tartini u Trstu, smjer jazz pjevanje.
Za vrijeme studija u Trstu pohađala je majstorske tečajeve Nik Bärtscha, Anne
Lauvergnac i Rachel Gould. Glavni vokal je u sastavu Febra, a u grupi The Enema
bandits (tribute band Frank Zappa) je prateći vokal.
• Glazbeni program
Georgina Bognár, 3. g. studija Klasične harmonike:
Johann Pachelbel: Ciaccona u f-molu
Mentor: doc. art. Ivan Šverko
Ciaccona u f-molu Johanna Pachelbela u originalu je skladana orgulje. Ova skladba je
jedna od šest sačuvanih skladateljevih ciaccona te je jedno od njegovih najpoznatijih
orguljaških djela uopće. U kompoziciji je osobito karakteristična ostinato bas linija vrlo
jednostavnog prizvuka koja u ulozi pedala traje gotovo cijelu skladbu. Ciacconu u fmolu čini tema i 22 varijacije koje se u pojedinim dijelovima skladbe ponavljaju.
~ Pauza za ručak ~
13:45 - 15:15 (Moderatorica: Ana Balog)
• Izlaganje
Branimir Oršolić:
Srećko Albini: Odlomci iz Baruna Trenka
Branimir Oršolić student je prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije na
Muzičkoj Akademiji u Puli. Rodom je iz Županje, gdje je završio osnovnu i srednju
školu. U slobodno vrijeme vodi zbor mladih u crkvi sv. Antuna u Puli, dok je prethodno
vodio i dječji zbor u rodnoj župi. Često sudjeluje u glazbenom životu zajednice
korepetirajući i pjevajući u gradskom mješovitom zboru pri KUU Kristal-Sladorana.
Aktivno svira klavir i orgulje.
• Radionica
Marta Šarec:
Glazbene igre uz slušanje glazbe
Marta Šarec studentica je prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije pri
Muzičkoj akademiji u Puli. Aktivno sudjeluje u forumima studenata glazbene
pedagogije: u Petom međunarodnom kao moderatorica, u Šestom kao izlagačica, u
Sedmom međunarodnom kao organizatorica, izlagačica i urednica zbornika
studentskih radova te u Osmom kao organizatorica i izlagačica. Također je izlagala u
sklopu Drugog međunarodnog foruma studenata scenskih umetnosti u Beogradu i
Međunarodne konferencije o muzičkom obrazovanju pod organizacijom Muzičke
akademije Stanisław Moniuszko u Gdanjsku. Za vrijeme studija sudjelovala je u
zborskim angažmanima HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Trenutno je članica varaždinskog
pjevačkog ansambla Noneta Donuma, Zbora varaždinske katedrale Chorusa
Dominicalisa i Zbora mladih Varaždinske biskupije, a posljednjih nekoliko godina
organizatorica je i dirigentica ludbreškog Festivala duhovne glazbe Duga.
• Glazbeni program
Ivan Haubrih i Ana Balog, 4. g. studija Glazbene pedagogije:
Eugène Bozza: Aria
Aria Eugènea Bozze lirska je i u tehničkom pogledu poprilično zahtjevna kompozicija
napisana 1936. godine za napredne svirače alt saksofona. Prilikom izvođenja skladbe
do izražaja dolazi sposobnost saksofoniste da upravlja vibratom i dobro ovladava
disanjem. Predaha tijekom izvođenja djela ima u malim količinama čime se implicira
da svirač treba obratiti posebnu pažnju na pravilno intoniranje. Posvećena je slavnom
francuskom saksofonistu Marcelu Muleu.
15:30 - 16:20 (Moderatorica: Ana Balog)
Anastazija Šimunović, 1. g. studija Glazbene pedagogije:
Paul Ladmirault: Pauline et Cadichon
Mentorica: Vesna Ivanović Ocwirk, v. pred.
Pauline et Cadichon dio je ciklusa Les Memoires d'un Âne (Sjećanja jednog magarca)
francuskog skladatelja Paula Ladmiraulta. Specifičnost djela očituje se u tome što
govori o magarčiću kojeg je dvanaestogodišnja djevojčica Pauline dobila od svojih
roditelja i kojemu daje nadimak Cadichon. Skladba opisuje šetnju Magarčića i Pauline
mirnim puteljcima i lijepim šumarcima. Pauline tijekom šetnje Cadichonu povjerava
svoje brige misleći da je ne razumije, no on je ustvari može razumjeti.
• Radionica
Marin Roža:
Orffov instrumentarij
Marin Roža student je prve godine preddiplomskog studija na pulskoj Muzičkoj
akademiji. U Rovinju svira udaraljke u sklopu Limene glazbe Grada Rovinja i
Glazbenog laboratorija Rovinj, dok u Puli paralelno pohađa glazbenu školu Ivana
Matetića Ronjgova, smjerove glazbenu teoriju i udaraljke. Bavi se glazbenom
produkcijom i skladanjem glazbe. Marin broji mnoge nastupe u ulozi DJ-a na raznim
događajima te aktivno djeluje u latino sastavu u kojem svira bongo bubnjeve i cajon.
Surađivao je s poznatim sastavima poput Big Wave, NRG i Le Monde, kao i s finalistom
showa "X Factor Adria" Davidom Temelkovim. Godinama je polazio radionicu za
nadarene učenike "Novigradsko proljeće" u sklopu koje je imao priliku učiti od
glazbenika i producenta Olje Dešića. Marin je 2020. godine bubnjarski finalist
natjecanja mladih nadarenih glazbenika "Nagrada - Status Junior" u organizaciji HGU.
16:30 - 17:15 (Moderator: Ivan Haubrih)
• Glazbeni program
Andrea Mijak, 1. g. studija Glazbene pedagogije:
Erik Satie: Gymnopédie 1
Mentorica: Vesna Ivanović Ocwirk, v. pred.
Gymnopédie 1 pripada ciklusu od tri skladbe Trois Gymnopédies francuskog
skladatelja i pijanista Erika Satiea, a one su ujedno i najpoznatije njegove glasovirske
skladbe. Riječ „gymnopédies“ proizašla je iz festivala drevne Sparte na kojem su mladići
plesali i natjecali se neopterećeni odjećom, dok je naziv skladbi, najvjerojatnije,
poveznica s nježnom, atmosferičnom i sanjivom Satievom klavirskom glazbom. Način
izvođenja prve Gymnopédie je Lent et douloureux, što u hrvatskom prijevodu znači
sporo i žalosno.
• Okrugli stol
17:30 - 18:00
• „Projekt Superstar“
U sklopu kolegija Poznavanje glazbene literature nositeljice izv. prof. dr. sc. Lade
Duraković studentima prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije pruža se
mogućnost organizacije i realizacije glazbeno-edukativnog projekta u zamjenu za ECTS
bodove. Na inicijativu studentice Marte Šarec i ove akademske godine su studenti
Valentina Božac, Dajana Burić, Davorka Čović, Iva Leko, Branimir Oršolić i Marta Šarec
iskoristili priliku sudjelovanja u kreiranju nastavnog projekta.
„Projekt Superstar“ sastoji se od dva dijela: prvi dio čini kratkometražni film u kojem
su za glazbenu podlogu, tj. za ulogu filmske glazbe iskorišteni instrumentalni isječci
rock-opere Jesus Christ Superstar, a drugi dio čini izvedba broja Superstar iz
istoimenog glazbenog djela. Radnja filma govori o spajanju glazbenog žanra i glazbenoscenske vrste u jednu glazbenu izvedbu, a s obzirom da su termini „rock“ i „opera“
kontradiktorni, kroz film i izvedbu kontradiktornost se može uočiti osobito često, što
na koncu cjelokupan projekt čini dinamičnim i interesantnim. Studenti su glazbenoedukativni aspekt u filmu upotpunili šaljivim pristupom glumi, a njihova izvedba uživo
vrhunac je realizacije projekta, kao i proteklog vremena u kojem su mogli zajednički
dijeliti studentska iskustva i doživljaje.
• Završna riječ: Ivan, Ana i Marta
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.