Sudionici projekta CACAO na pulskom Sveučilištu
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli ovih je dana okupilo stručnjake odgojno-obrazovnih znanosti, koji su kroz Erasmus projekt 'Cell Biology and Art Class Omnibus – CACAO' razmijenili iskustva i znanja o STEM tehnologijama u predškolskom odgoju. Partneri iz Italije, Španjolske, Belgije, Poljske i naše zemlje zadovoljni su suradnjom koju koordinira pulsko Sveučilište Jurja Dobrile.
“Cilj je razvoj i provedba visoko inovativnog i uključivog pedagoškog koncepta koji spaja glazbu, vizualnu umjetnost i staničnu biologiju.”
Kristina Hlavati Bertoncelj, članica projektnog tima
Konzorcij je okupio sedam partnera iz pet europskih zemalja u projektu 'Cell Biology and Art Class Omnibus – CACAO', čiji je koordinator Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Projektni tim vodi Ured za partnerstvo i projekte; Ivona Peternel i Kristina Hlavati Bertoncelj koja ističe jedinstveni pristup predškolskom odgoju. Članovi sveučilišnog projektnog tima odnosno istraživači su i Ines Kovačić, Marlena Plavšić, Ivana Paula Gortan-Carlin, Đeni Zuliani Blašković i Sven Maričić.
Fabula movens je hrvatsko poduzeće koje koristi pristupe temeljene na istraživanju kako bi razvilo inovativnu obuku i programe učenja koje nude etablirani hrvatski znanstvenici, znanstveni komunikatori, učitelji i treneri. U suradnji sa sveučilištima i istraživačkim institucijama, rade na integraciji napretka u znanosti u svakodnevne obrazovne prakse. Branka Bernard suosnivačica je tvrtke Fabula movens d.o.o. te kombinira svojih 10 godina istraživačkog iskustva u molekularnoj i matematičkoj biologiji sa strašću i iskustvom u projektima stvaranja inovacija u obrazovanju. Idejni je začetnik projekta CACAO.
Cell Biology and Art Class Omnibus – CACAO ili stanična biologija i glazba za djecu predškolskog odgoja. Krajnji rezultat bit će izrada inovativnog i inkluzivnog programa predškolskog odgoja za djecu od pet i šest godina, ali i za njihove odgojitelje, pojašnjava Kristina Hlavati Bertoncelj. Dobit će certificirano stručno znanje o tome kako koristiti glazbu u radu s djecom da bi im donijeli nov znanja o staničnoj biologiji.
U zadnje vrijeme puno se priča o važnosti STEM-a, novih znanosti, tehnologije, inženjerstva, matematike. I mi se trudimo okupljati stručnjake iz područja stanične biologije, prije svega odgajatelje koji rade s djecom i jedan su od ključnih elemenata, dodaje Hlavati Bertoncelj.
U nastavku poslušajte emisiju Razvojni kod Tatjane Kaštelan sa sudionicima Projekta.
Razvojni kod Tatjane Kaštelan o Erasmus projektu 'Self Biology and Art Class Omnibus – CACAO'
Jedan od partnera je vrtić Petar Pan iz Zagreba. Ravnateljica Marina Karavanić prisjeća se kako se nekada pričalo o tome da se djeca ne mogu koristiti računalima u vrtiću, to je tada bilo nezamislivo. Danas je to, pak, prirodan slijed onoga što se događa u suvremenom vrtiću. Ne samo računala, već mikroskopi i ostala tehnološka pomagala. Roditeljima savjetujemo kako treba koristiti moderne 'gadgete' s djecom. Sve, naravno, bez pretjerivanja i u pravoj mjeri za njihovu edukaciju, pojašnjava Karavanić.
Marina Karavanić, ravnateljica zagrebačkoga Dječjeg vrtića Petar Pan
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
STEM i glazba idu zajedno, kaže sudionica, izvanredna profesorica na Sveučilištu Jurja Dobrile Ivana Paola Gortan-Carlin, ujedno i članica tima ovog projekta, koji traje dvije godine a proizvest će dva kurukuluma koja spajaju biologiju i umjetnost s naglaskom na glazbu i inkluziju. Također, stvorit će se platforma kao web repozitorij za sve što se proizvede u okviru projekta; pjesme, video uratke, zvučne materijale, budući da je naglasak na glazbi.
Ivana Paola Gortan-Carlin, članica projektnog tima
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
U Pulu su, slijedom sudjelovanja u projektu 'Cell Biology and Art Class Omnibus – CACAO' doputovali brojni stručnjaci. Dio sudionika sudjelovao je online, zbog pandemije koronavirusa. Sve se održavalo prema važećim epidemiološkim preventivnim mjerama od koronavirusa.
Projekt je financiran iz Erasmus programa, a vrijednost mu je preko 260 tisuća eura, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli sudjeluje s gotovo 60 tisuća.
Lindsay Davidson dolazi iz Poljske, s 'Embassy International School', Krakow. Ovaj projekt je poseban, jer je razmjena iskustava, znanja i upoznavanje ljudi u struci izuzetno bitno. A ovdje je predivna admosfera, ljudi su divni, kaže Davidson.
Lindsay Davidson s 'Embassy International School', Krakow, sudionik projekta
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
Fabrizio Rossi i Angela Chiavaro došli su iz Dječjeg vrtića 'Il girotondo' iz Italije, Abrazzo. Jako kvalitetan i vrijedan projekt, jako dobri ljudi ovdje u Puli, kažu. Premda je Italija posebna, Istra je također predivna i imamo puno toga zajedničkog.
Fabrizio Rossi i Angela Chiavaro sudionici projekta CACAO, s Kristinom Hlavati Bertoncelj iz projektnog tima
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
O glazbi, njezinoj važnosti i različitim pristupima njezina izučavanja govorila je Ester Ursem iz Belgije, iz 'Musica – Impulse Centre for Music'. S njom smo porazgovarali i o aspektima glazbe prema kojima se radi.
Ester Ursem iz belgijskog 'Musica – Impulse Centre for Music' sudionica projekta CACAO
Foto: Tatjana Kaštelan / HRT
Projekt je financiran iz Erasmus programa, a vrijednost mu je preko 260 tisuća eura, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli sudjeluje s gotovo 60 tisuća.
Emisiju Razvojni kod Tatjane Kaštelan sa sudionicima projekta 'CACAO – Cell Biology and Art Class Omnibus' poslušajte na frekvencijama HRT Radio Pule; na rasporedu je u srijedu, 16. veljače u 19h15.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.