Hrvatski radio

Radio Pula

07:49 / 11.02.2021.

Autor: Tomislav Šikić

Obilježavanje Dana broja za hitne službe 112

Foto: MUP/snimka zaslona

Foto: MUP/snimka zaslona

Foto: - / -

Vijeće Europskih zajednica 29. srpnja 1991. g. donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav te se ove godine obilježava 30 godina zajedničkoga europskog broja za hitne službe 112 u Europi.

Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. g. potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače (11.2.) ustanovljen kao Dan europskog broja 112.

PREDNOSTI I ZNAČAJKE POZIVA NA BROJ 112

Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije.

Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu.

Pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdjegod se nalazio na području Europske unije.

Pozivom na broj 112 može se zatražiti pomoć bilo koje hitne službe (policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, traganje i spašavanje na moru, gorska služba spašavanja i dr.).

Štedi se vrijeme jer operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju.

Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji. Na broj 112 zaprimaju se pozivi na stranim jezicima.

BROJ 112 U REPUBLICI HRVATSKOJ

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite MUP-a i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.

POMOĆ U OPASNOSTI ZATRAŽITE NA BROJ 112

112 U BROJKAMA Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2020. na broj 112 zaprimljeno je nešto više od 30.000.000 poziva. U 2020. godini centri 112 su zaprimili ukupno 1.572.032 poziva od kojih su u 1.233.218 poziva postupale hitne službe. U 2020. godini zabilježena su 92 poziva iz vozila (eCall) u kojima je zatražena intervencija žurnih službi. Županijski centar 112 Zagreb je na dan potresa u Zagrebu, 22. ožujka 2020. g. zabilježio preko 25.000 poziva, što je čak 18 puta više od dnevnog prosjeka.

Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog COVID-19 na inicijativu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske uveden je broj 113, kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Broj 113 je aktiviran 18. ožujka 2020. godine. Dana 29. svibnja 2020. godine je zbog smirivanja stanja s COVID-19 stavljen u mirovanje. U navedenom razdoblju građani uputili 556.279 poziva. Broj 113 je ponovno aktiviran 1. rujna 2020. godine, kada je broj zaraženih koronavirusom ponovno počeo značajno rasti. Od tada pa do kraja 2020. godine građani su na broj 113 uputili 134.768 poziva.

Dan europskog broja 112 u Republici Hrvatskoj obilježava se u skladu s epidemiološkim mjerama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te ima humanitarni karakter.

Ravnateljstvo civilne zaštite MUP-a i Brodskoposavska županija organiziraju virtualnu donacijsku utrku za postradale u katastrofalnom potresu. Virtualna utrka će službeno početi 11.2. u 11:02 sati i trajati do 14.2. u 24,00 sati. Zainteresirani se mogu prijaviti putem online platforme stoperica.hr. Sudjelovanje je besplatno, a sredstva se prikupljaju na način 1 km = 1 kn.

Foto: MUP/snimka zaslona

Foto: MUP/snimka zaslona

Foto: - / -

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.