Hrvatski radio

Radio Pula

10:10 / 24.01.2017.

Autor: Džana Banić

"Brendirani" istarski mladi krumpir

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Iznadprosječno hladna zima ne bi trebala poremetiti kalendar sadnje proljetnih kultura. Budući da u hladnom prosincu te prvom dijelu siječnja s temperaturama ispod ništice nije bilo oborina, povrtlari su imali dobre uvjete za pripremu tla za prve ovosezonske povrtnice.

 

U povrtlarskom kraju južne Istre sve je spremno za sadnju brendiranog istarskog mladog krumpira. Sadnja bi trebala početi oko 10-tog veljače a ako to vrijeme ne bude dopustilo, proizvođači za obavljanje ovog posla imaju i idućih tri tjedna. Prve količine na tržištu se očekuju početkom lipnja a, zbog uvoza ali i domaće konkurencije, proizvođače brine hoće li uspjeti postići cijenu od barem dvije i pol kune po kune po kilogramu koja bi im jamčila isplativost proizvodnje. Ističe Emiliano Zohil povrćar i član zadruge Agroistra koja je, u suradnji s porečkim Institutom za poljoprivredu i turizam i brendirala istarski mladi krumpir.

 

No na tržištu, pogotovu u trgovačkim centrima cijena mladog krumpira koji plasira domaća i inozemna konkurencija nerijetko je značajno niža. Pogotovo na akcijama kakve su uobičajene zadnjih godina. S obzirom da je cijena za potrošače još uvijek presudna pri kupnji za sada se, ističe Zohil, još nisu pokazale dobrobiti brendiranja istarskog mladog krumpira. Unatoč tome što su analize pokazale kako je, zbog uzgoja u istarskoj crvenici, riječ o jednom od najkvalitetnijih krumpira u Europi.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.