Svi naši konkurenti na europskom turističkom tržištu imaju nižu stopu PDV-a u tom sektoru od nas. Iako turistički djelatnici stalno na to upozoravaju i ističu kako nam to značajno smanjuje konkurentnost, promjene se, zbog lošeg stanja u državnoj blagajni, mogu očekivati tek u 2018-oj.
Imamo najvišu stopu PDV-a među zemljama s kojima se na turističkom tržištu borimo za svakog gosta. Odmah na ljestvici ispod nas je Francuska koja ima stopu od 10 posto, 3 posto nižu od naše, naglašava ministar turizma Anton Kliman.
U međuvremenu, u izradi je studija utjecaja stope PDV-a na hrvatski turistički proizvod koja bi trebala dati argumentirane odgovore na brojna pitanja, kaže ministar Kliman.
Studija će biti dovršena tijekom godine i tek tada, kada se problem razmotri sa svih stajališta, moći će se donijeti ispravna odluka. A o njoj, ističe ministar Kliman, ovisi budućnost hrvatskog turizma. Turizam je, dodaje Kliman, prevažan za zemlju da bismo ga ostavili nekonkurentnim.
Više u tonskom prilogu.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.