Hrvatski radio

Radio Pula

Izgradnja punog profila ipsilona od Pazina do Učke počinje polovicom 2017.

05.12.2016.

13:21

Autor: Nives Kalebić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Izgradnja ipsilona od Pazina do tunela Učka u punom profilu trebala bi početi pred ljeto iduće godine. Većina potrebne dokumentacije je ishodovana, a i država izborila za bolji ugovor s francuskim koncesionarom. Smanjuje se cijena izgradnje, uvjeti koncesije, ali i način uređivanja iznosa cestarine.

Nakon više od dvije godine pregovora resorno Ministarstvo i koncesionar istarskog ipsilona Bina Istre dogovorili su 5. dopunu koncesijskog ugovora za nastavak izgradnje ove prometnice u punom profilu, a uskoro će biti potpisan Memorandum o razumjevanju kojeg treba odobriti Europska komisija. Ovim je dogovorom, kako prenosi Jutarnji list, država u znatno boljem položaju nego koncesijskim ugovorom iz 1995 godine.

Prema novom ugovoru, uz ostalo, cijena izgradnje punog profila ipsilona od Pazina do Učke smanjuje se s 169 na 152 milijuna eura, definiran je novi način određivanja cijene cestarine što državi daje veću kontrolu nad tarifnom politikom, a bez odobrenja države Bina Istra neće smjeti mijenjati ugovor o građenju, upravljanju i održavanju. I u Bina Istri potvrdili su da je krajem prošlog tjedna postignut dogovor o nastavku izgradnje ipsilona u punom profilu.

Generalni direktor Dario Silić, ističe kako se ulaže u zatvaranje financijske konstrukcije i postupak odobravanja ugovora od Europske komisije koji bi trebao biti okončan u prvoj polovici iduće godine. Očekuje se da će dupliranje početi pred ljeto 2017-te što je potvrdio i istarski župan Valter Flego. Flego je istaknuo kako je važno tko će to graditi i kako će u razgovorima inzistirati da to budu domaće tvrtke, iz Istre i ostatka zemlje.

Na dupliranju ipsilona trebalo bi raditi 90 posto domaće radne snage, a zaposlilo bi se oko tisuću radnika. Predsjednik IDS-a Boris Miletić ističe kako se to od koncesionara i očekuje, a na pitanje o uvjetima plaćanja cestarine odgovara kako su troškovi održavanja koncesionara na području Istarske županije znatno niži od onih u ostatku zemlje. Normalno da se koncesionar mora nadzirati i zato i postoje kvalitetni ugovori koji to moraju jamčiti, rekao je Miletić. 

Radovi na dupliranju ipsilona od Pazina do tunela Učke trajat će oko dvije godine, nakon čega je potrebno krenuti i u proširenje prometnice od tunela do čvora Matulji.

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.