Hrvatski radio

Radio Pula

17:43 / 20.06.2018.

Autor: Jasminka Kalčić

Skuplja vožnja Istarskim ipsilonom, nastavak gradnje dionice Pazin - Učka

(Foto:Duško Marušić/PIXSELL)

(Foto:Duško Marušić/PIXSELL)

Foto: - / -

Poskupjela je vožnja Istarskim ipsilonom no dobra je vijest da napokon kreće gradnja dionice od Pazina do Učke. Europska komisija odobrila je Hrvatskoj produljenje ugovora s dosadašnjim koncesionarom Bina Istrom te time dala zeleno svjetlo i za 165 milijuna eura vrijedan nastavak gradnje.

Više cijene cestarine ljeti dio su dogovora Hrvatske sa Svjetskom bankom oko restrukturiranja cestarskog sektora. Stoga, od sredine lipnja do sredine rujna, osim za korisnike ENC-a i na Ipsilonu 10 posto veće cijene. Vozači nisu previše iznenađeni:

"Pa, ja koristim istarski ipsilon najmanje dva, tri puta dnevno. Vrhunski je, cijene su prihvatljive, brzo i obiđete sve, za 10 minuta ste u Vodnjanu i nazad i stvarno je dobar. - Gradi se novi krak, što mislite o tome? - Jedva čekam, da smo u Rijeci za manje od pol sata, a ne da gubimo sat vremena, ali je super, sve, uredno, prihvatljiv ENC, dobro." - kažu.

Odobrenje Europske komisije bio je preduvjet nastavka izgradnja kraka prema Učki, kaže generalni direktor tvrtke Bina Istra Dario Silić:

"Radovi bi trebali trajati 3 godine, odmah nakon ljeta, prva dionica je Rogovići - Ivoli, Ivoli - Cerovlje, za koju se nadamo da je možemo unutar 2 godine pustiti u promet."

Riječ je o vrlo zahtjevnoj dionici od 10,5 kilometara s tridesetak objekata, mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka, nestabilnog zemljišta. Usto, promet ni na trenutak ne smije prestati teći. Promet se neće prekidati niti u nastavku gradnje dionice do čvora Vranja, na preostalih 8 kilometara kraka prema Učki. Da se sve završi u roku od 3 godine, pobrinut će se tisuću radnika, uglavnom hrvatskih tvrtki.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.