Hrvatski radio

Radio Pula

Uskoro isporuka ploveće tvornice ribe

14.12.2013.

15:09

Autor: Senka Mošnja

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Da je hrvatska brodogradnja itekako konkurentna, barem kada je riječ o domaćoj pameti, pokazuje pulski Uljanik. Zadnjih godina uglavnom gradi specijalizirane, zahtjevnije brodove čija je vrijednost i do tri puta veća od primjerice tankera.

Uoči Badnjaka isporučit će pravu ploveću tvornicu bakalara ruskom naručitelju. Na prvi pogled ne izgleda impresivno, dugačak je tek 70-ak metara. No, već pri kratkom obilasku postaje jasno da mu savršeno pristaje ime Taurus, odnosno Bik. 

Riječ je zapravo o takozvanoj plovećoj tvornici ribe, koja služi za ulov, preradu i skladištenje bakalara. Trebalo je napraviti cijeli taj sistem od samog potezanja mreža i iskrcavanja na palubu pa dalje, kažu ponosni radnici.

Mreža se otvara i sva riba koja je na palubi, gura se dolje u te bunkere i iz bunkera ide u tvornicu ribe, kaže Marjan Antić, voditelj gradnje ribarice Taurus. Nakon čišćenja i prerade, u rashladnim se uređajima može zamrznuti čak sto tona bakalara u jednome danu. Uljanikovci su prvi put ugrađivali sonde ispod broda koje sve snimaju.

Te se informacije kasnije procesuiraju u procesoru i šalju na kompjutore kako bi se mapiralo dno, kako bi oni znali točno gdje lovit ribu, kakve vrste ribe ima na kakvim pozicijama. Kaže Igor Dvoršak, ispitivač na komandnom mostu. 

Nakon Taurusa, treba opremiti i njegovog brata blizanca – za istog naručitelja. U inozemstvu se nabavila jedino specijalizirana oprema za preradu ribe. Sve ostalo što se moglo kupiti, ugraditi, kupovali smo od domaćih dobavljača, počevši od vrata, obloga sanitarnih kabina, ističe voditelj projekta Bojan Skočilić.

Riječ je o iznimnom proizvodu čime Uljanik zapravo nastavlja svoju politiku proizvodnje tehnološki savršenijih brodova veće dodane vrijednosti, dodaje Denis Jambrošić iz Službe za odnose s javnošću.

Ovaj vrijedi 30-ak milijuna eura. U Uljaniku su svjesni da mogu opstati jedino kao krojači koji rade prema mjeri naručitelja. Jednostavne tankere odavno su napustili jer više ne mogu konkurirati Korejcima i Kinezima koji ih grade za malo novca. Ovako, imaju već devet brodova različite namjene u knjizi narudžbi i osiguranu punu zaposlenost radnika za barem dvije godine.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.