Butković: 3,5 milijarde eura za obnovu željeznice (i riječkog kolodvora)

Butković: 3,5 milijarde eura za obnovu željeznice (i riječkog kolodvora) Butković: 3,5 milijarde eura za obnovu željeznice (i riječkog kolodvora)
Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka

Obersnel, Komadina i Butković danas u Guvernerovoj palači (Foto: Neva Funčić / HRT - Radio Rijeka)

U obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture do 2030. godine bit će uloženo oko 3,5 milijarde eura, najavio je ministar Oleg Butković na poslovnom forumu u Rijeci u povodu 150. obljetnice početka izgradnje željezničke pruge Rijeka - Zagreb. Najavljena je i obnova riječkoga željezničkog kolodvora.

Pruga Rijeka - Zagreb i danas ima veliki potencijal, a razvoj željezničke infrastrukture jedan je od glavnih preduvjeta za dosezanje punog potencijala riječke luke, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Na skupu prometnih stručnjaka čulo se da će gradnja nizinske dionice pruge od Rijeke do Karlovca koštati 1,7 milijardi eura, a priprema dokumentacije je u tijeku.

Riječka luka je u željezničkom prijevozu tereta 90-ih godina sudjelovala s oko 90 posto, ali je izgradnjom autoceste dio tog prometa preusmjeren, pa je danas postotak udjela teretnog željezničkog prometa oko 25 posto - što je jedna trećina nekadašnjeg prometa. "Danas više nego ikada radimo na promjeni te statistike", kazao je Butković.

Odgovarajući na novinarsko pitanje o završetku zaobilaznice oko Viškova, koja će povezati rubne dijelove Rijeke sa Županijskim centrom za gospodarenje otpadom Marišćina, Butković je rekao da je u izgradnji te ceste bilo problema. "Ta cesta bit će puštena u promet pod internim tehničkim pregledom", rekao je i dodao da treba obaviti još neke radove uz trasu. Kazao je da je prijavljen tehnički pregled i da će biti izdana uporabna dozvola. Na pitanje o odgovornosti zbog kašnjenja, kazao je da ima puno objektivnih razloga, da su radovi bili ugovoreni s Hidroelektrom koja je otišla u stečaj pa se moralo ići u ponovni postupak.

U strategiji prometnog razvoja prepoznat je potencijal teretnog prijevoza na pruzi između Zagreba i Rijeke, a prepoznala ga je i Europska komisija kroz financiranje brojnih pruga u Hrvatskoj, naglasio je i dodao kako je dio pruge od Zagreba prema Mađarskoj definiran i gradi se, zaokružena je financijska konstrukcija, natječaji su raspisani, a do kraja godine bit će "potpisana" dionica Hrvatski Leskovac - Karlovac.

Ostaje pitanje gradnje južne trase nizinske pruge prema Rijeci. Tu, kaže ministar, postoje dva moguća modela. Prvi je koncesija, koji je nepovoljniji model za Hrvatsku, ali je realan i ostvariv. Drugi je model putem EU-ovih fondova, za što Europska komisija ranije nije imala sluha, ali su sada dobiveni pozitivni signali.

Spomenuo je i infrastrukturne projekte na kontejnerskom terminalima na Brajdici i Zagrebačkoj obali, koji su pri kraju. Zatvorena je financijska konstrukcija za cestu D 403 koja će povezati zapadni dio riječke luke i zaobilaznicu, a izrađuje se i projektna dokumentacija za drugu trasu pruge od Škrljeva do Jurdana. U riječkoj luci završen je Rijeka Gateway projekt, a tijekom studenoga očekuje se odabir koncesionara na kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali.

Napokon obnova riječkog kolodvora?

Župan Zlatko Komadina rekao je da treba hrabrije i brže krenuti u realizaciju strateških projekata, da se sada krenulo i da se više neće moći zaustaviti. Dodao je da je županija u prostornom planu na vrijeme definirala nove dionice pruge.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel je na pitanje o lošem izgledu riječkoga putničkog željezničkog kolodvora uoči 2020. godine, u kojoj će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture, rekao da se o tome govori desetljećima. "Više puta smo upozoravali HŽ Infrastrukturu da taj kolodvor treba obnoviti i dovesti u odgovarajuće stanje i očekujemo da radovi na obnovi kolodvora krenu uskoro," rekao je gradonačelnik.

Član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban kaže da zna u kakvom je stanju riječki kolodvor, da nije bilo sredstava i da su prioriteti do sada bili drugi. "Počeli smo izrađivati projektnu dokumentaciju 2015. s namjerom da se obnovi do 2020. kada će Rijeka biti EPK, ali se projektiranje oduljilo jer je objekt pod spomeničkom zaštitom. Projektna dokumentacija će ovih dana biti gotova i iduće godine planiramo obnovu kolodvora, za koju se procjenjuje da će stajati oko 22 milijuna kuna," rekao je Ljuban.

Ministar Butković dodao je da je novac za obnovu željezničkog kolodvora u Rijeci osiguran, da je dva puta bio raspisan natječaj, ali su prispjele ponude koje su znatno premašile procijenjenu vrijednost. Stoga će će HŽ Infrastrukturi uskoro raspisati novi natječaj, korigirane su cijene, pa se očekuje da će taj posao biti ugovoren do kraja godine.

Poslušajte prilog Neve Funčić, ministrovu izjavu o cesti za Marišćinu te što su o obnovi riječkoga putničkog željezničkog kolodvora rekli Vojko Obersnel, Nikola Ljuban i Oleg Butković:

Obersnel, Ljuban i Butković o kolodvoru, pripremila Neva Funčić

Butković o cesti za Marišćinu, pripremila Neva Funčić

Riječka pruga, pripremila Neva Funčić

Komentari