Duga i povremeno žustra rasprava o LNG terminalu završila bez dogovora

Duga i povremeno žustra rasprava o LNG terminalu završila bez dogovora Duga i povremeno žustra rasprava o LNG terminalu završila bez dogovora
Konferencija o LNG-u (Foto: Branka Malnar / HRT - Radio Rijeka) Konferencija o LNG-u (Foto: Branka Malnar / HRT - Radio Rijeka)

Konferencija o LNG-u (Foto: Branka Malnar / HRT - Radio Rijeka)

Održana je konferencija o planiranom LNG terminalu na Krku. Sudjelovali su predstavnici lokalnih vlasti, resorni ministar, stručnjaci iz područja energetike, ekološki aktivisti te mještani. Čuli su se argumenti za i protiv, no Vlada jasno poručuje da od projekta neće odustati.

Ni nakon gotovo četiri sata rasprave u Omišlju treba li plutajući LNG terminal na Krku, dvije strane ostale su na početnim pozicijama. I lokalna zajednica i predstavnici Vlade slažu se da je terminal potreban, no dok ministar energetike Tomislav Ćorić i direktorica LNG Hrvatska Barbara Dorić brane gradnju plutajućeg terminala, predstavnici Županije i Omišlja ne žele plutajući, nego kopneni terminal.

LNG terminal strateški je projekt Republike Hrvatske i Vlada od njega ne odustaje, rekao je ministar Tomislav Ćorić obrativši se prije svega mještanima Omišlja te ističući da do njih dolaze neistinite informacije. "Na području Europske unije postoje 24 LNG terminala, u Turskoj su još 4, dakle na području Mediterana ima ih 28. U planu je izgradnja još 12 terminala na području EU, to će biti ukupno 40. Pitanje za raspravu za sve ovdje okupljene je – zašto je to tako i jesu li svi oni blesavi, a mi smo mudriji od njih ako ne želimo LNG terminal na otoku Krku", pitao je ministar Ćorić.

Lokalna i regionalna vlast odnosno općina Omišalj i Primorsko-goranska županija protive se gradnji plutajućeg LNG terminala. Argumenata je, kažu, mnogo, a među najvažnijima je što u prostorno-planskoj dokumentaciji općine i županije taj projekt ne postoji. Projekt nije u skladu sa zakonskim propisima, niti je zasnovan na ekološki prihvatljivim standardima. A ne donosi nikakve gospodarske dobrobiti općini i otoku Krku te Primorsko-goranskoj županiji, već negativno utječe na njihovu stratešku gospodarsku granu - turizam.

Nije sporna izgradnja LNG terminala na kopnu, već onog plutajućeg, navode regionalni i lokalni čelnici. "Opekli smo se na slučaju Marišćine i sada pušemo i na hladno", rekao je župan Zlatko Komadina. "Primarni razlog protivljenja ove lokalne zajednice izgradnji LNG terminala je to što je projekt nezakonit, odnosno nije sukladan prostorno-planskoj dokumentaciji Primorsko-goranske županije i Općine Omišalj", istaknula je načelnica Omišlja Mirela Ahmetović. Pitala je i zašto se uporno ignorira lokalna zajednica, zašto se krše prostorni planovi i ustavna prava koja kažu da je upravo Ustavom zajamčeno pravo da lokalna samouprava odredi svoje razvojne projekte.

Argument protiv toga iznijela je direktorica tvrtke LNG Hrvatska Barbara Dorić koja je naglasila da je projekt LNG terminala ostvaren u skladu sa Zakonom o strateškim investicijama. "Prostorni plan višeg reda, što je u ovom slučaju prostorni plan PGŽ, mjerodavan je prostorni plan kad se ovaj projekt razvija", izjavila je Dorić.

"Mi jesmo za energetsku neovisnost Hrvatske, ali ona je isto tako neovisna energetski i bez ovog LNG-a. To se da i stručno dokazati. U Sredozemnom moru ima terminala koliko želite i interkonekcije koliko god treba. Jesam za razvoj plinskog tržišta i jesam za to da ovdje bude fiksni terminal, da se razvije ta plinska priča, ali da ga i koristimo na termoelektrani Urinj. Ne vidim čemu ovo nasilno ponašanje kroz zakon o LNG-u", rekao je Zlatko Komadina.

Iz Omišlja javlja Branka Malnar - poslušajte:

Treba li nam LNG terminal, pripremila Branka Malnar

Komentari