#FashionRevolution: tko je, gdje i u kakvim uvjetima izradio našu odjeću?

#FashionRevolution: tko je, gdje i u kakvim uvjetima izradio našu odjeću?

Foto: Fashion Revolution

Volimo modu, ali ne želimo odjeću koja šteti ljudima i planeti, poručuje Tjedan modne revolucije koji se održava u 75 zemalja svijeta, a u Hrvatskoj je po tom pitanju najrevolucionarnija upravo Rijeka. Na botelu Marina 24. i 25. travnja održava se zanimljiv program o održivoj tekstilnoj industriji.

Na hrvatskom izdanju Tjedna modne revolucije, na botelu Marina u riječkoj luci, danas će od 17 sati biti moguće razmijeniti odjeću, a od 19 sati poslušati predavanje o održivoj modi. Za 20 sati najavljena je projekcija dokumentarnog filma "Prava cijena", o fenomenu tzv. brze mode, nakon čega slijedi rasprava o filmu. Drugi dan posebnog programa na botelu Marina u riječkoj luci počinje sutra (srijeda) u 17 sati radionicom "Krojimo proizvoljno". U 20 sati bit će prikazan dokumentarni film "RiverBlue" koji otkriva na koji način i u kojim razmjerima modna industrija smrtonosno zagađuje našu planetu.

Modna revolucija, odnosno Fashion Revolution, globalni je pokret i neprofitna organizacija pristuna u više od stotinu zemalja u svijetu, koja provodi kampanju za reformu modne industrije, a posebno naglašava potrebu veće transparentnosti proizvodnje tekstila. Čvrsto zagovaraju stajalište da svatko od nas mora znati tko je, gdje i u kakvim uvjetima rada napravio odjeću koju nosimo.

Već pet godina u cijelome svijetu održavaju Tjedan modne revolucije, kojim se obilježava obljetnica urušavanja poslovne zgrade Rana Plaza u Dhaki u Bangladešu, u kojoj je bila smještena i tvornica odjeće. Zgrada je zbog pukotina bila ispražnjena, no jedino su radnice u tvornici odjeće bile prisiljene dolaziti na posao. U urušavanju su poginule 1134 osobe, mahom žene.

Prošle godine u kampanju za humaniju i transparentniju modnu industriju uključilo se dva milijuna ljudi iz cijeloga svijeta, a više od milijun ih je preko društvenih mreža upitalo brendove tko je izradio njihovu odjeću, pod hashtagom #whomademyclothes? Čak 2416 brendova odgovorilo je na te upite i podijelilo informacije o svojim nabavnim lancima, a od toga je i 150 velikih brendova objavilo podatke o tvornicama u kojima  izrađuju odjeću.

Prema podacima organizacije Fashion Revolution, stotine tvornica u Bangladešu u zadnjih su pet godina postale sigurnije mjesto za rad, a nadnice za tekstilne radnike u Bangladešu i Kambodži povećane su za 77 posto – na minimalnih 68 dolara na mjesec. Osim toga, brendovi počinju smanjivati uporabu toksičnih kemikalija: više od 70 ih se obvezalo da će do 2020. godine očistiti svoje nabavne lance od otrovnih tvari.

Komentari