"Hrvatska rapsodija" u HNK Zajcu: izbjeglice kao suvremena treća klasa

"Hrvatska rapsodija" u HNK Zajcu: izbjeglice kao suvremena treća klasa "Hrvatska rapsodija" u HNK Zajcu: izbjeglice kao suvremena treća klasa
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc

Foto: HNK Zajc

Druga ovosezonska premijera Hrvatske drame HNK-a Ivana pl. Zajca, autorski projekt redatelja Sebastijana Horvata i dramaturga Milana Markovića Matthisa "Hrvatska rapsodija", najavljena je za večeras u 19:30.

Svi naši projekti reagiraju na aktualnost u kojoj živimo, pa je takva i ova predstava koja je pred nama, rekao je Marin Blažević na današnjoj konferenciji za novinare, a naglasak je stavljen na činjenicu da je kazalište, kroz povijest, uvijek bilo političko kazalište, jer reagira na zbivanja i procese u društvu, zbog kojeg nastaje i postoji.

Takav je i tekst Miroslava Krleže, kojega je autorski iščitao dramaturg Milan Marković Matthis koji živi u Malmöu u Švedskoj. "Izvorna Krležina novela govori putovanju hrvatske treće klase za vrijeme Prvoga svjetskog rata. Bavili smo se pitanjem koja je to treća klasa danas, i možemo li uopće razmišljati o klasi u okvirima države, ili to treba gledati globalno, naročito danas kad svjedočimo ogromnim demografskim promjenama u Europi i dolasku ogromnog broja ljudi koji ispadaju iz klasnoga sustava", tumači Marković Matthis.

Trenutna politička situacija u Europi s egzodusom izbjeglica bila je osnovna nit razmišljanja u ovoj predstavi, potvrđuje redatelj iz Slovenije Sebastijan Horvat: "Zanimala nas je ova situacija - sad smo u Europi, gdje ne dozvoljavamo drugima ulazak u ovu tvrđavu, i onda smo mi zamislili što bi bilo kada bi se dogodila situacija da mi ne možemo izaći iz ove tvrđave. Koja bi to situacija nastala, koja bi to fobija bila", pita se Horvat.

Predstava je autorski projekt u kojem su sudjelovali i svi glumci. Spektakularnu scenografiju izradio je Jürgen Kirner, glazbu potpisuje Drago Ivanuša, a kostime Belinda RadulovićJavlja Gloria Fabijanić Jelović:

Komentari