Kinezi među sedam zainteresiranih za Zagrebačku obalu?

Kinezi među sedam zainteresiranih za Zagrebačku obalu? Kinezi među sedam zainteresiranih za Zagrebačku obalu?
Foto: Google Foto: Google

Foto: Lučka uprava Rijeka

Za novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali u Rijeci zainteresirano je sedam kompanija iz Europe, Bliskog i Dalekog istoka, rekao je za Jutarnji list ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, ali njihova imena i reference nije otkrio.

Iz izvora bliskih Vladi Jutarnji list neslužbeno doznaje da su među zainteresiranima kineski konzorcij koji čine Ningbo Port i CRBC (China Road and Bridge Company), kompanija koja gradi pelješki most, te Port of Singapure.

Nakon analize pristiglih dokumenata, što će trajati 15 dana, svih sedam prijavljenih ili samo oni čije su reference i vizija projekta najkvalitetniji, bit će pozvano da daju ponudu za pedesetogodišnju koncesiju. Procijenjena vrijednost koncesije bez PDV-a je 20,5 milijardi kuna.

"U pitanju su respektabilni operateri lučkih terminala. Jako smo zadovoljni jer smo priželjkivali takav odziv. Pokazalo se da je ovaj pravac ipak vrlo interesantan", kaže Denis Vukorepa za Jutarnji list. U petak je formalno zaključena prva faza koncesijskog postupka, a plan je da se kompleksni ugovor za terminal Zagreb Deep Sea potpiše do kraja rujna.

Natječajem se traži koncesionar za izvođenje radova i pružanje usluga, a njegova obaveza je uložiti oko 70 - 80 milijuna eura u završetak terminala koji je sada dugačak 400 metara i izgrađen u sklopu projekta sa Svjetskom bankom i Europskom unijom. Za vrijeme posjeta kineskog premijera Hrvatskoj najavljeno je da su za koncesiju zainteresirane i kineske kompanije, ali Vukorepa tu informaciju nije želio komentirati, piše Jutarnji list.

Namjera je države da se terminal Zagreb Deep Sea u drugoj fazi izgradi do ukupne dužine od 680 metara, a ako koncesionar ne bude zainteresiran za to, koncesija će mu biti smanjena na 30 godina. Lučka uprava koncesionaru sada nudi ekskluzivitet na deset godina, odnosno obećanje da u tom roku neće graditi nove kapacitete za prekrcaj kontejnera, a njegova je glavna atrakcija da ima mogućnost prihvaćanja ultravelikih kontejnerskih brodova jer je tu dubina mora 20 metara, donosi dnevnik.

Komentari