Kovačić i Komorni sastav riječke Opere: kad glazba "nosi"

Kovačić i Komorni sastav riječke Opere: kad glazba "nosi" Kovačić i Komorni sastav riječke Opere: kad glazba "nosi"
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Violončelo i tango (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka)

Violončelist i ravnatelj riječke Opere Petar Kovačić, sa svojim glazbenicima, sinoć se predstavio publici kao sjajan solist i umjetnički voditelj Komornog sastava orkestra riječke Opere posebno zanimljivim programom.

Većinom mladi glazbenici, njih 12 gudača, u prvom dijelu programa muzicirali su suptilno, uigrano i bili su sjajni partneri solistu na violončelu Petru Kovačiću, koji je za prvu glazbenu točku odabrao jednu od najpoznatijih skladbi Astrora Piazzole "Adios Nonino" u ritmu tanga, melankoličnu, toplo obojanu, s izvrsnom slikovnom podlogom na platnu plesnog para u zagrljaju tanga.

Uslijedila je tema s ritmičnim varijacijama Gioacchina Rossinija "Une Larme", a za kraj prvog dijela koncerta Respighijeva zbirka slobodnih transkripcija skladbi  za lutnju pisana za gudački orkestralni sastav.

Posebno je dojam ostavio drugi dio koncerta: djelo "Spasimo" Giovannia Sollime za violončelo i ansambl, u kojem se uz Petra Kovačića predstavilo još pet glazbenika, na violini, violi, violončelu, sintesajzeru i udaraljkama. S pozadinom crkvenog prostora na platnu djelovalo je kao da muziciraju u atriju nekog samostana. U glazbi koja je nosila, u kojoj su se čuli jauci, šapat, molitva, bol, iznenađenje, vreva i smiraj, priču je suvereno, tehnički i ritmički precizno vodio solist Kovačić, a ravnopravni partneri su mu bili ostali glazbenici koji su s užitkom muzicirali.

I male tehničke poteškoće oko sintesajzera bile su simpatične i ispunjene duhovitom primjedbom Petra Kovačića kako su prvo odsvirali bis, a sada kreću sa cjelovitom izvedbom. Pljesak zadovoljne publike dugo je trajao. Poslušajte:

Kad glazba "nosi", pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Komentari