Krenuli radovi na nizinskoj pruzi; Butković: "Završetak predviđen 2027."

Krenuli radovi na nizinskoj pruzi; Butković: "Završetak predviđen 2027."

Riječki željeznički kolodvor (Foto: Goran Kovačić / Pixsell)

HŽ Infrastruktura kreće u rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, prenosi Hina iz Večernjeg lista. Procijenjena vrijednost radova je 2,3 milijarde kuna bez PDV-a i najveća je od svih pojedinačnih radova na hrvatskim željeznicama dosad.

Natječaj za tu prugu će, kako su kazali u HŽ Infrastukturi, biti objavljen u rujnu, a natječajna dokumentacija trenutačno je na pregledu u Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) jer se i projekt s 85 posto sufinancira iz europskih fondova.

Dionica Hrvatski Leskovac - Karlovac dio je pruge od Rijeke do mađarske granice, a pretvaranje jednokolosiječne pruge u dvokolosiječnu od Zagreba prema granici već je krenulo. Na dionici Dugo Selo - Križevci radovi se već izvode, a izvođač radova na dionici Križevci - državna granica uveden je u posao.

Realizacijom projekta Hrvatski Leskovac - Karlovac tako će krenuti i radovi na pretvaranju stare pruge u modernu dvokolosiječnu prugu od Zagreba prema Rijeci. 

Željeznička pruga Rijeka - Zagreb - Budimpešta dio je Mediteranskog TEN-T koridora i njome će se povećati konkurentnost riječke luke, koja će biti bolje prometno povezana sa srednjom Europom, piše Večernji list.

Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac, u dužini od 44,02 kilometra, dionica će biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu od 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gdje će biti 120 odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja. Sadašnja jednokolosiječna elektrificirana pruga postat će dvokolosiječna.

Što se tiče ostalih dionica na pruzi Rijeka - državna granica, odnosno projekta nizinske pruge, u HŽI-ju kažu da se za dionicu Škrljevo - Rijeka - Jurdani radi glavni projekt i da planiraju u drugoj polovici sljedeće godine aplicirati za sredstva iz EU fondova i za taj projekt.

Za dionicu Karlovac - Oštarije, dugu 40 kilometara, u tijeku je natječaj za izradu studijske dokumentacije, a za dionicu Oštarije - Škrljevo pak u tijeku je izrada studijske dokumentacije. Hrvatska i za preostale dionice na pruzi Rijeka - državna granica očekuje sufinanciranje iz EU fondova, a cijeli projekt bi, prema najavama ministra mora, prometa i infrastukture Olega Butkovića, mogao biti gotov do 2027. godine, prenosi Hina iz današnjeg Večernjeg lista.

Komentari