Kupuju li radnici ''3. maja'' dionice?

Kupuju li radnici ''3. maja'' dionice?

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

U ''3. maju'' od danas pa do kraja tjedna radnici mogu kupiti dionice svog Brodogradilišta. Riječ je o 105 tisuća dionica, odnosno oko osam posto vlasničkoga udjela. U prvom krugu mogu otkupiti pojedinačni paket od 70 dionica. U drugom krugu, koji će trajati samo jedan dan, u petak 6. lipnja, radnici koji to budu željeli, moći će ''pojačati'' svoj paket, ali najviše do tisuću dionica po radniku.

Oko 1500 zaposlenih već je dobilo izračun godina radnoga staža na osnovu kojeg će ostvariti popust pri kupnji dionica. Uljanik grupa ispoštovala je obveze iz privatizacijskoga ugovora, a direktor Poslovno-informacijskih sustava Hrvoje Markulinčić tumači da je teško očekivati značajniji interes, obzirom na ukupnu situaciju i činjenicu da se na skupovima radnika nije pojavio naročito velik broj ljudi.

S tvrtkom Wisby tankers potpisan je ugovor o gradnji jednoga tankera plus još jednog u opciji, tri LPG ili barže za prijevoz plina i deset naftnih barži. Direktor Markulinčić potvrđuje da će se brodovi graditi u 3. maju: To je dobar posao s obzirom da se radi o poznatom naručitelju i poznatom projektu uz neke manje modifikacije. Smatramo to kvalitetnim korakom u zapošljavanju 3. maja na duži rok. Zaključio je da će se standardne barže graditi u Rijeci, ali će one za prijevoz plina biti izgrađene u Puli.

Iako je uprava alternativno ponudila otkup Uljanikovih dionica jer su željeli da se ukupno radničko dioničarstvo na nivou grupe izjednači, ta je mogućnost otpala jer je jedan, ali većinski sindikat, podržao model s trećemajskim dionicama.

Na traženje Sindikata metalaca da se trećemajcima omoguće isti uvjeti otkupa kao i uljanikovcima 2012., uključujući i obročnu otplatu, Markulinčić ističe da je 95 posto uvjeta isto, ali misli da je opravdanost kreditiranja upitna obzirom da je u Rijeci riješ o paketima vrijednosti cca 2000 kuna, u od nosu na pulske pakete dionica vrijedne 25000-30000 kuna.

Premda ima znakova oporavka na svjetskom tržištu još je to daleko od onih lijepih godina brodogradnje, kaže Markulinčić i dodaje da služba prodaje intenzivno pregovara s kupcima, ali dok se ne postigne realan dogovor o cijeni, kvaliteti i rokovima, ne srljaju u potpisivanje ugovora, jer iskustvo kazuje da to može donijeti više štete nego koristi.

Poslušajte što je o otkupu dionica Olga Mandić doznala od predstavnika triju sindikata u 3. maju i Hrvoja Markulinčića: 

Komentari