Milanović na Zagrebačkoj obali: ''Da bi se zaradilo treba uložiti''

Milanović na Zagrebačkoj obali: ''Da bi se zaradilo treba uložiti'' Milanović na Zagrebačkoj obali: ''Da bi se zaradilo treba uložiti''
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka
Foto: Goran Banić / Radio Rijeka Foto: Goran Banić / Radio Rijeka

Foto: Goran Banić / Radio Rijeka

Zagrebačka obala je strateški projekt Vlade vrijedan ukupno oko 300 milijuna eura. Prva faza vrijedna je 88 milijuna, a u planu je izgradnja obale u dužini od 400 metara te skladišne površine od 15 hektara u zaleđu za prijem 600 tisuća kontejnera. U tijeku je natječaj za koncesionara, a radovi bi trebali biti gotovi do sredine 2017. godine. Gradilište je danas obišao predsjednik Vlade Zoran Milanović u pratnji ministra Siniše Hajdaša Dončića.

Radovi su počeli prije oko dva mjeseca, a u tijeku je priprema podmorskih radova, dopremljena su dva, po četiri tisuće tona teška, kesona proizvedena u talijanskom Brindisiju. Oko 10 hektara nove površine nastat će nasipavanjem uz postojeće lučko područje i priključivanjem dijela predviđenog za željeznički terminal, koji će činiti jednu cjelinu, a pogodnost cijele lokacije je dobra zaštićenost od vjetrova i 20 metara dubine mora uz pristanište. 

Lučka uprava priprema i kandidaturu projekta izgradnje dodatnih 280 metara obale iz europskih fondova. Ravnatelj riječke Lučke uprave Vlado Mezak rekao je da se očekuje da će kapaciteti kontejnerskog terminala na Brajdici oko 2020. biti popunjeni te da se stoga osiguravaju novi kapaciteti. U tom razdoblju trebala bi biti završena i modernizacija željezničke pruge od Rijeke do mađarske granice, kao i cesta D 403 koja će povezati zapadni dio luke s riječkom obilaznicom i autocestama.

Očekivani godišnji prekrcajni kapacitet nakon završetka prve faze izgradnje terminala je 400.000 kontejnera, a nakon druge faze kapacitet prekrcaja bio bi do 650.000 kontejnera na godinu.

Premijer Milanović i ministar Hajdaš Dončić bili su i na svečanosti puštanja u promet Jadrolinijinog trajeka "Mljet", četvrtog iz serije novogradnja koje su za tog riječkog brodara izgrađene u pulskom Uljaniku. Javlja Neva Funčić:

Komentari