Novi "Orašar" u HNK Zajcu: novi pogled na bajku, ulaznice rasprodane

Novi "Orašar" u HNK Zajcu: novi pogled na bajku, ulaznice rasprodane Novi "Orašar" u HNK Zajcu: novi pogled na bajku, ulaznice rasprodane
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc
Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc

Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc

Nakon šest godina riječki HNK Ivana pl. Zajca publici ponovno nudi "Orašara", baletni obiteljski klasik Petra Iljiča Čajkovskog. Premijera u koreografiji Maura de Candije i pod dirigetskim vodstvom Pavla Zajceva na programu je u subotu 7. prosinca u 19:30 sati.

Predstava u izvedbi Baleta uz orkestar HNK Zajca nastala je u koprodukciji s INK – Gradskim kazalištem u Puli gdje je nedavna premijera ispraćena ovacijama publike, a kritika ju je ocijenila "vrhunskim baletnim spektaklom u svakom smislu". Temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmanna "Orašar i kralj miševa", balet i danas oduševljava publiku svih generacija.

Zanimanje riječke publike za novog "Orašara" je toliko da su i prije početka prosinca sve izvedbe bile gotovo rasprodane, a trenutno se na blagajni Kazališta može pronaći samo poneka ulaznica za još par izvedbi. 

Mauro de Candia svojom verzijom "Orašara" u elegantnim scenografskim i kostimografskim rješenjima, uz dozu humora, pruža novi pogled na ovu bajku. Prema Hoffmannovom književnom djelu i glazbi Čajkovskoga, de Candia stvara novi svijet između stvarnosti i sna u kojem je sveprisutna čarolija, gdje nevidljivo postaje vidljivim, san postaje stvarnost, stoji u najavi predstave.

O plesnim inovacijama de Candia govori ovako: "U mojoj koreografiji plesači se moraju konstantno prebacivati između plesa na špicama, ravne pete i dubine pokreta. Cjelokupni koreografski materijal konstantno sam preispitivao u dramaturškom smislu. Na sceni ne možemo činiti korake samo u svrhu dekoracije. To bi za mene bilo bez poštovanja i staromodno."

Koreograf naglašava važnost dramaturgije u svojoj koreografskoj viziji ističući da je u većini baletnih verzija ovog djela naglasak na božićnoj atmosferi "pojeo" određene detalje Hoffmannove bajke, izostavljajući i dijelove zapleta.

Stvaranjem priče obogaćene brojnim detaljima iz originalnog teksta, Candia je nastojao "osmisliti verziju koja bi dovela cijele obitelji u kazalište, dakle, koja bi u jednakoj mjeri privlačila djecu, mlade i odrasle."

Scenografkinja i kostimografkinja je Margrit Flagner, oblikovatelji svjetla su Mauro de Candia i Dalibor Fugošić, a dramaturginja je Patricia Stöckemann.

Ulogu Marie u alternacijama plešu Maria del Mar HernandezMaria Matarranz i Marta Kanazir, Drosselmeyera Hugo Rodrigues i Michele Pastorini, a Orašara Ali Tabbouch i Tilman Patzak. U ulozama Majke i Kraljice izmijenjivat će se Cristina Lukanec i Irina Köteles, a u ulogama Oca i Kralja Svebor Zgurić i Andrei Köteles. Ulogu Kraljice miševa plesat će Ksenija Krutova.

Kao Gosti, Pahuljice, Miševi i Dvorske dame nastupit će ostale članice i članovi riječkog baletnog ansambla, a  uz njih u predstavi sudjeluju učenice riječke Osnovne škole za balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica i Dječji zbor Kap.

Komentari