Otvorena obnovljena luka Perčin: koncesionar i PGŽ zadovoljni, mještani ne

Otvorena obnovljena luka Perčin: koncesionar i PGŽ zadovoljni, mještani ne

Župan Zlatko Komadina i suradnici na otvorenju luke Perčin (Foto: PGŽ)

U Jadranovu je otvoren rekonstruirani i dograđeni dio luke Perčin, najznačajnije investicije u nautičkom turizmu na području Crikvenice. Dogradnja luke obuhvaćala je 400 metara novog obalnog zida i postavu tri pontona s kompletnom vodovodnom i strujnom instalacijom.

"Upozoravam da je u realizaciji ovog projekta uništeno naselje periske od oko 12 primjeraka, da su mještani potpisali peticiju zbog uzurpiranja šetnice i obalnog prostora bez izvedene infrastrukture te dodjeljivanja lošijih pozicija vezovima mještana u korist komercijalnih vezova", javila je Radio Rijeci u ime udruge mještana Milvana Arko Pijevac. Dodala je kako je narušena kvaliteta življenja mještana u blizini marine, uz šetnicu su postavljeni kiosci i toaleti, što narušava vizuru Jadranova. Upravo se čekaju odgovori na niz pitanja županijskih vijećnika, mještana i udruga o ovom zakonski upitnom projektu, navela je u mailu. "Također smo u posjedu dokumentacije onečišćenja morskog okoliša zbog pranja brodica, bacanja smeća u privatne spremnike, kao i čestoj pojavi fekalija na samoj površini mora uz šetnicu. To je devastacija prostora u korist privatnog investitora EU sredstvima. koja su i sredstva samih građana", zaključuje Arko Pijevac.

Ovo je prvi projekt financiran putem koncesijskog modela, istaknuo je ravnatelj Županijske lučke uprave Crikvenica Mario Kružić. "Koncesionar se obvezao izgraditi kompletnu luku te će s ova tri pontona, na kojima je predviđen prihvat stotinjak nautičkih vezova, upravljati sljedećih 27 godina. Posebnost je jer je ovakvim financiranjem potpuno izostao javni novac, i upravo je to način na koji ćemo, vjerujem, i u budućnosti uspješno rekonstruirati i druge luke", rekao je Kružić.

Župan Zlatko Komadina je istaknuo da mu je drago što je model koncesije zaživio na području Primorsko-goranske županije te je ovo treći projekt takve naravi. "Prvi je u akvatoriju Bakar - Kraljevica, potom luka Moruskva, i sad Jadranovo. Koncesijskim modelom u kojem lučke uprave daju koncesiju možemo više izgraditi nego direktnim investiranjem lučkih uprava", naglasio je župan. 

Zadatak lučke uprave su prvenstveno komunalni vezovi, ali nautički dio daje prihodnu stranu koja je puno veća od komunalne, a komunalna daje zadovoljstvo stanovništvu i tu treba naći mjeru, smatra Komadina. Naglasio je kako će se promijeniti i vizura Jadranova, budući da je uz pontone dobivena i šetnica.

Uloženo je 14,5 milijuna kuna i izgrađeno 400 metara obale, 200 metara pontonskih gatova, 300 metara hidrantske mreže za opskrbu novog cjevovoda i oko 300 metara elektroinstalacija za komunalni dio, rekao je Boris Sabolić, direktor koncesionara, riječke tvrtke BSK Commerce. 

Otkad postoji sustav lučkih uprava, broj vezova se povećao s početnih pet tisuća na do 12 tisuća u osam županijskih lučkih uprava, navodi se u priopćenju iz Primorsko-goranske županije.

Zbog čega je luka Perčin posebno značajna, objašnjava ravnatelj crikveničke Lučke uprave Mario Kružić, a poslušajte i više od Arko Pijevac o stavu mještana:

Kružić: Prvi model koncesioniranja s pravom građenja, pripremio Albert Petrović

Milvana Arko Pijevac o stavu mještana Jadranova, pripremila Matea Krmpotić

Komentari