Premijera "4 bolera" u HNK Zajcu: strast, emocije i ritam oduševili publiku

Premijera "4 bolera" u HNK Zajcu: strast, emocije i ritam oduševili publiku Premijera "4 bolera" u HNK Zajcu: strast, emocije i ritam oduševili publiku
Anca Zgurić, Emanuel Amuchástegui, Nika Lilek (Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc) Anca Zgurić, Emanuel Amuchástegui, Nika Lilek (Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc)
Izvođače je ispratio veliki pljesak publike (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka) Izvođače je ispratio veliki pljesak publike (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka)
Izvođače je ispratio veliki pljesak publike (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka) Izvođače je ispratio veliki pljesak publike (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka)
Operne umjetnice i pijanist na baletnoj sceni (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka) Operne umjetnice i pijanist na baletnoj sceni (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka)

Maria del Mar Hernandez (Foto: Fanni Tutek Hajnal / HNK Zajc)

Efektne i raznolike četiri plesne priče, uokvirene u naslov "4 bolera", sinoć su kao baletna premijera izvedene u riječkom Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca. Neobična viđenja u novim koreografskim doživljajima publika je prihvatila s oduševljenjem.

Bolero asocira na strast, duboke emocije, sentimentalno raspoloženje, ritam – i sve je to izvrsna podloga za zanimljive koreografske zamisli i maštoviti poticaj za profesionalne plesače. Sinoćnji Bolero prvi, koreografkinje Maše Kolar na glazbu Ravelova Bolera s elektroakustičkim intervencijama Višeslava Laboša, bio  je zanimljivo iščitavanje ponavljajućeg ritma kroz plesni izraz, u kojem se broj plesača na sceni povećavao kako je rasla i orkestracija, a izvedba je dobila ljepotu u čaroliji scenografije u obliku visećih stakalaca na gustim nitima, pod svjetlosnim kutevima.

Bolero drugi, nazvan i Zid tišine bio je najefektniji pričom, sjajnom koreografijom Kristiana Levera i uživljenim plesnim pokretom svih šestero plesača koji su nam dočarali sjećanja iz prošlosti kroz nabujale osjećaje stvorenih, prekinutih i nestalih međuodnosa, kroz izražajnu Chopinovu glazbu koju je svirao pijanist u podnožju scene.

Bolero treći koreografa Shota Inoue bio je svojevrstan performans s govorom, sviranjem i pjevanjem dvije vrsne operne solistice Anamarije Knego i Ivane Srbljan na glazbu Camilla Saint-Saensa, dok je Bolero četvrti još jednom iskoristio Ravelov Bolero u originalnoj verziji, sa zanimljivim koreografskim viđenjem Adonisa Foniadakisa.

Repetitivnost ritma koji raste prenio je na trampoline, a izvođači su upravo zbog toga imali veoma zahtjevan i težak zadatak ostati u zadanom ritmu poskakivanja i plesa. To je zaista bila divljenja vrijedna izvedba. 

Neobična, raznolika i zanimljiva viđenja bolera u nekim novim koreografskim doživljajima, publika je s oduševljenjem prihvatila i srdačno nagradila dugotrajnim pljeskom.

Komentari