Večeras završna opera Puccini trilogije: stiže obnovljena "La bohème"

Večeras završna opera Puccini trilogije: stiže obnovljena "La bohème" Večeras završna opera Puccini trilogije: stiže obnovljena "La bohème"
Angelo Fiore i Marjukka Tepponen (Foto: HNK Zajc) Angelo Fiore i Marjukka Tepponen (Foto: HNK Zajc)
Greenlaw, Ortar, Tepponen, Fiore i Bercich (Foto: HNK Zajc) Greenlaw, Ortar, Tepponen, Fiore i Bercich (Foto: HNK Zajc)
Sergej Kiselev i Kaisa Ranta (Foto: HNK Zajc) Sergej Kiselev i Kaisa Ranta (Foto: HNK Zajc)

Angelo Fiore i Marjukka Tepponen (Foto: HNK Zajc)

Završni dio Puccini trilogije, obnovljena opera "La bohème", na pozornicu HNK Ivana pl. Zajca, pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa, bit će izvedena večeras u 18 sati. Nakon "Madame Butterfly" i "Tosce", predstava je obnovljena u koprodukciji s Jyväskylä operom.

Međunarodnu solističku podjelu predvodi Marjukka Tepponen u ulozi  Mimi, finska sopranistica koja je riječku publiku već oduševila i osvojila kao Donna Anna u Mozartovom "Don Giovanniju" te kao Margareta prigodom koncertne izvedbe Gounodovog "Fausta".

Nakon svoga spektakularnog debija 2009. godine u "Traviati" u Jyväskylä operi, angažirana je u Finskoj nacionalnoj operi u Helsinkiju, gdje nastavlja redovito nastupati u važnim ulogama, pa tako i kao Mimì u "La bohème", s kojom je gostovala i u Operi u Grazu.

Uz Marjukku Tepponen, po prvi će put na riječkoj opernoj pozornici nastupiti Angelo Fiore kao Rodolfo i Kevin Greenlaw kao Marcello. 

Tenor Angelo Fiore, pobjednik brojnih pjevačkih natjecanja, nastupio je u mnogim talijanskim opernim kućama (Genova, Livorno, Piacenza, Ravenna, Modena...), čest je gost na Puccini festivalu u Torre del Lagu, a prošlog je mjeseca debitirao i u Teatru alla Scala. Ulogu Rodolfa u "La bohème" tumačio je već u Opernom kazalištu u talijanskom Cagliariju te u Litvanskoj nacionalnoj operi i baletu u Vilniusu.

Bariton Kevin Greenlaw, rođen u SAD-u, po završetku školovanja bio je dio ansambla prestižne Nacionalne opere u Parizu, a potom se pridružio ansamblu Opere Dortmund. Uspješna ga je karijera vodila pozornicama velikih europskih opernih kuća gdje je tumačio ključne uloge baritonskog repertoara.

Kao gošća, na izvedbi u ponedjeljak 18. studenoga, u ulozi Musette nastupit će Kaisa Ranta, finska sopranistica koja je, osim u domovini, s uspjehom nastupala u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Češkoj, Rusiji i Japanu.

Na izvedbi 16. studenoga, Musetta će biti Vanja Zelčić, a uz inozemne goste nastupit će i Dario Bercich u ulozi glazbenika Schaunarda te Luka Ortar kao filozof Colline. U ulogama kućevlasnika Benoita i staroga gradskog vjećnika Alcindora nastupit će Sergej Kiselev, a prodavača igračaka Parpignola Davor Lešić. Vodnik će biti Darko Matijašević, Carinik Saša Matovina, a Glavni konobar bit će glumac Hrvatske drame Nikola Nedić. Kao građani Pariza, djeca i konobari nastupit će  zboristi Opere, članovi ansambala Hrvatske drame i Baleta te Dječji zbor "Kap".

Priču o ljubavi i siromaštvu mladih umjetnika boemskog Pariza režirao je glasoviti Fabrizio Melano, koji se kao majstor emocija operne scene potvrdio i u newyorškom Metropolitanu. Scenografiju također potpisuje Melano, kostimografkinja je Manuela Paladin Šabanović, a oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić.

Potresna ljubavna priča kojom je Puccini osvojio svjetske pozornice i jedna od najizvođenijh i najomiljenijih opera uopće, bezvremenska je i nezaboravna glazbenoscenska priča koja melodramatičnom glazbom i nezaboravnim arijama i duetima o životnim radostima i tugama osvaja uvijek nove generacije kazališne publike.

Tako je i riječka premijerna izvedba u listopadu 2017. osvojila riječku publiku i mnoge ganula do suza, a o uspjehu svjedoče i kritike poput one Dražena Siriščevića koji je zaključio: "Još jedna sjajna izvedba riječke Opere, osvjedočit ćete se u to i vi! I to kako! Ljepotu predstave nećete otkriti u glamuroznoj scenografiji ili raskošnim kostimima nego u bogatstvu i iskrenosti umjetničkog, pjevačkog i glumačkog zanosa i vjere."

Komentari