"Prošlost otkazana, budućnost nepovratna": Oliver Ressler u Filodrammatici

"Prošlost otkazana, budućnost nepovratna": Oliver Ressler u Filodrammatici "Prošlost otkazana, budućnost nepovratna": Oliver Ressler u Filodrammatici
Oliver Ressler u Studiju Lineematiche, Bolzano (Foto: Luca Guadagnini, ustupilo Drugo more) Oliver Ressler u Studiju Lineematiche, Bolzano (Foto: Luca Guadagnini, ustupilo Drugo more)
Plakat izložbe (Foto: Drugo more) Plakat izložbe (Foto: Drugo more)

Resslerova video instalacija na izložbi u Kunst Haus Wien u Beču (Foto: Oliver Ressler, ustupilo Drugo more)

Izložbom austrijskog umjetnika i aktivista Olivera Resslera znakovitog naslova "Prošlost je otkazana, budućnost je nepovratna", prvom nakon privremene obustave svih javnih događanja, nastavlja se program Udruge Drugo more u Galeriji Filodrammatica u Rijeci.

Oliver Ressler živi u Beču, a njegov umjetnički rad obuhvaća instalacije, projekte u javnom prostoru i filmove na temu ekonomije, migracija, demokracije, klimatske katastrofe, otpora i društvenih alternativa. Uz sudjelovanje na više od 350 grupnih izložbi, samostalno je izlagao u nekim od najpoznatijih muzeja i galerija u svijetu. Snimio je 34 filma koji su bili prikazani na više od tisuću događaja koje su organizirali društveni pokreti i umjetničke institucije, kao i na brojnim filmskim festivalima.

Riječ je o filmskom projektu u nastajanju, nagrađivanog bečkog umjetnika Olivera Resslera, koji od 2016. godine prati napore globalnoga klimatskog pokreta u rušenju ekonomskog sustava koji je u velikoj mjeri ovisan o fosilnim gorivima.

Kroz šest videoradova pod zajedničkim naslovom "Sve se spaja dok se sve raspada", Ressler bilježi situaciju u kojoj već postoji sva potrebna tehnologija za okončanje ere fosilnih goriva, a globalni klimatski pokreti postaju snažniji nego ikada.

Svaki filmova prati po jedan ključni događaj za klimatski pokret: prosvjede aktivista protiv Konferencije UN-a o klimatskim promjenama u Parizu, za koju se znalo da neće uroditi sporazumom kojim bi se umanjilo globalno zatopljenje ("COP21", 2017.), kao i masovne akcije blokade ugljena lignita u Lužicu kod Berlina ("Kraj puta", 2016.) i u Bilini u Češkoj ("Granice smo mi", 2019).

U skladu s preporučenim mjerama zaštite od širenja koronavirusa, neće biti uobičajenoga službenog otvorenja kako bi se izbjeglo okupljanje velikog broja ljudi. Izložba će se za posjetitelje otvoriti u utorak 19. svibnja u 18 sati, a ostaje otvorena do 6. lipnja. Može se razgledati radnim danima od 11 do 13 i od 17do 20 sati te subotom od 11 do 13 sati. Ulaz je slobodan. U prostoru galerije će istovremeno moći biti najviše 12 posjetitelja, koje se poziva da na ulazu dezinficiraju ruke i održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost.

Prati i život samoorganizirane zajednice na najvećem autonomnom teritoriju u Europi, koja godinama uspješno sprječava francuske vlasti da na tom području kod Nantesa izgrade aerodrom ("ZAD", 2017.), zatim blokadu amsterdamske luke u koju pristiže ugljen iz Južne Amerike, gdje se vadi u katastrofalnim uvjetima za okoliš i lokalno stanovništvo ("Šifra crveno", 2018.).

Jedan od filmova bavi se i okupacijom crvenog tepiha na zatvaranju prošlogodišnjeg Venecijanskog filmskog festivala, čime je pozornost medija preusmjerena s ceremonije dodijele nagrada na ciljeve i zahtjeve klimatskog pokreta ("Venecijanski Klimatski kamp", 2019.).

Nadvladavanje trenutne ekološke, društvene i ekonomske krize prije svega je pitanje političke moći, smatra Ressler, jer će, usprkos naporima vlada i korporacija da nas različitim PR strategijama uvjere u suprotno, o napuštanju fosilnih goriva odlučivati društveni pokreti i njihovi pritisci na institucije

Više o izložbi možete pročitati i pogledati na mrežnim stranicama Udruge Drugo more koja organizira izložbu, a na mrežnim stranicama umjetnika dostupni su isječci iz filmova.

Komentari