Riječka premijera Gounodove opere "Romeo i Julija"

Riječka premijera Gounodove opere "Romeo i Julija" Riječka premijera Gounodove opere "Romeo i Julija"
Foto: Gloria Fabijanić Jelović Foto: Gloria Fabijanić Jelović
Foto: Gloria Fabijanić Jelović Foto: Gloria Fabijanić Jelović

Foto: Gloria Fabijanić Jelović

Riječka je Opera sinoć po prvi put na scenu HNK Ivana pl. Zajca premijerno postavila Gounodovu operu „Romeo i Julija“, kao koprodukciju riječke Opere, Teatro Alighieri i Fondazione Ravenna Manifestazioni, pod dirigentskim vodstvom maestra Paola Olmija i u režiji Marina Blaževića.

Je li Ljubav ono što nas pokreće, što nam skida maske, što nam ogoljuje našu bit, je li Ljubav put koji vodi ka spoznaji nas samih, ka svijesti da smo jači no što smo mislili, da smo hrabriji no što smo vjerovali? Je li to ta čista, neiskvarena, čvrsta svilena nit koja povezuje dvoje ljudi, a zove se Ljubav? Da, ona je kao takva, sasvim jednostavna, a tako beskrajno kompleksna, stavljena u centar ove vječne priče zaogrnute prelijepom lirskom glazbom Charlesa Gounoda.

Scenografija je svjetlo na pozornici koje čini okvir radnje, prizor već viđen i ponekad neugodan očima gledatelja, kada su svi reflektori na publici, iako svjetlosne promjene nadopunjuju dramaturška zbivanja na sceni. Režijski pomalo statično, na trenutke poput koncertne izvedbe, no zborske dionice daju živost izvedbi u zanimljivo postavljenoj koreografiji. Priča je obučena u crno–bijeli kostimski izraz i podcrtavajući zidove ograničenja, slobodu vjere i bezgraničnost Ljubavi.

Orkestar je bio skladan, čist, lijepo razrađene dinamike i sjajno je pratio sve mogućnosti solista na sceni. Operni zbor je odisao uvježbanošću, dobrom dikcijom i urednom ritmikom i intonacijom, a solisti su se skladno nadopunjavali. Posebno treba izdvojiti vrlo dobrog Daria Bercicha kao Julijinog oca, snažnog i čistog timbra, kao i Julijinu dadilju Gertrudu koju je glumački i glasovno utjelovila Sofija Cingula.

No, najviše pažnje privukli su nosioci naslovnih uloga, Aljaž Farasin kao Romeo, čistih visina, lijepih zapjeva i dobre glume kao i Anamarija Knego, melodiozna, čipkasto razrađene dinamike izvedbe, emotivnih izrađenih fraza, tehničke perfekcije, prirodno nadarena predivnom toplom sopranskom bojom i svježom glumom koja osvaja.

Iako je izvedba trajala više od tri sata, publika je svoje zadovoljstvo viđenim izrazila dugim i toplim pljeskom.

Osvrt Glorije Fabijanić Jelović:

Romeo i Julija, osvrt Glorije Fabijanić Jelović

Komentari