Simbolični redateljski odmak od klasičnog "Nikole Šubića Zrinjskog"

Simbolični redateljski odmak od klasičnog "Nikole Šubića Zrinjskog" Simbolični redateljski odmak od klasičnog "Nikole Šubića Zrinjskog"
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Premijera opere "Nikola Šubić Zrinjski" Ivana pl. Zajca uprizorena je sinoć u riječkom HNK Ivana pl. Zajca, pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa i u novom čitanju redateljice Dore Ruždjak Podolski.

Hrvatska opera "Nikola Šubić Zrinjski" uvijek probudi nacionalne osjećaje svojim prepoznatljivim arijama i zakletvama, čak i kod onih gledatelja koji nisu toliko ostrašćeni hrvatstvom.

Tako se dogodilo i sinoć, iako je pokušaj umjetničkog redateljskog odmaka Dore Ruždjak Podolski od klasičnog viđenja ove tako često izvođene opere bio samo simbolično obilježen vrlo zanimljivo složenom scenografijom, vizualno impresivnom, u skulpturnom postavu gustoga korijenja autora Stefana Katunara.

U naslovnoj ulozi Zrinjskog, svojim toplo obojanim baritonom lijepoga zapjeva i čistih visina predstavio se Robert Kolar, kao njegova žena Eva pozornicom je stasom i glasom blistala Kristina Kolar, a skladno su se usavršavali, i glasovno i glumački, sjajna Anamarija Knego kao Jelena i muzikalni Aljaž Farasin.

Treba naglasiti izvrsnu glumu i vrlo dobru dikciju uigranog Luke Ortara kao Sulejmana, koji je svojim impresivnim nastupom uspio nadomjestiti nedovoljne glasovne dubine, a uz njega pohvale i ugodnom timbru Daria Bercicha u ulozi njegovog liječnika Levija.

Opera u osam slika, s jednom pauzom, imala je vizualno zanimljiv završetak - iako ih je sve odnijela smrt, nada u bolju budućnost postoji - golo korijenje stabala prolistalo je intenzivnim zelenilom.

Poslušajte osvrt Glorie Fabijanić Jelović:

Osvrt: N.Šubić Zrinjski, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Komentari