Tko je napravio moju odjeću? Koja je njezina prava cijena?

Tko je napravio moju odjeću? Koja je njezina prava cijena?

Foto: Fashion Revolution / Facebook

U svijetu se, pa tako i u Hrvatskoj, obilježava "Fashion Revolution Week" odnosno tjedan modne revolucije. Riječ je o drugoj međunarodnoj kampanji za etičniju i više održivu budućnost mode. Riječki program uključuje prikazivanje dokumentarca i radionicu recikliranja odjeće.

Fashion revolution je nastao nakon što se dogodila strašna tragedija u Bangladešu, kad se srušila zgrada u Daki. Poginule su 1143 žene koje su radile za zapadnjačke brendove. Nastao je požar, popucala je zgrada, a one su imale zaključane sve izlaze jer tako rade, u vrlo lošim uvjetima. I onda su dvije Engleskinje - Carry Somers i Orsola de Castro, krenule s projektom Fashion revolution i za dvije godine se skupilo 86 zemalja. Svi smo jako entuzijastični i nadamo se da ćemo nešto pokrenuti, kaže Višnja Huljev Tudor. (T.P.Č.)

Tko je napravio moju odjeću? Ili, na engleskom: Who made my clothes? To jednostavno pitanje postavlja se u kampanji modne revolucije u kojoj sudjeluje 86 zemalja i održava se od 18. do 24. travnja. Zajednička im je želja poslati jedinstvenu poruku kojom će podići svijest javnosti o gorućim pitanjima modne industrije i ukazati da je nužna radikalna promjena načina na koji naša odjeća nastaje, proizvodi se i kupuje.

Prvi korak prema odgovornoj i održivoj modnoj industriji jest učniti je transparentnom. Pitajući se tko je napravio našu odjeću, počinjemo drugačije razmišljati o onome što nosimo te mijenjamo kupovne navike, smatraju tvorci projekta Fashion Revolution. Tako se stvara snaga koja može stanje promijeniti nabolje.U kampanju se mogu uključiti svi građani na društvenim mrežama: FacebookuTwitteru i Instagramu.

Sve što treba učiniti je fotografirati se u odjeći, ali tako da se vidi etiketa, objaviti fotografiju s tekstom #whomademyclothes i označiti velike modne marke - proizvođače odjeće. Kada dobijete njihov odgovor, podijelite ga na društvenim mrežama.

Od 219 ispitanih brendova, 91% ne zna točno odakle dolazi njihov pamuk, 75% ne zna izvor svojih tkanina, a samo 48% ih može saznati gdje se njihovi proizvodi kroje i šiju. // U Velikoj Britaniji godišnje se baca 2 milijuna tona odjeće. // Za jednu pamučnu majicu potrebno je 2700 litara vode. // Za izradu tekstila potrebno je 8 tisuća sintetičkih kemikalija. // Uzgoj pamuka koristi 22% svjetskih insekticida i 10% pesticida. // Kupujemo četiri puta više odjeće nego prije 20 godina. // Svake godine se proizvede više od 80 milijardi odjevnih predmeta. (T.P.Č.)

Glavno mjesto modne revolucije u Hrvatskoj je trgovina Manufraktura design u Tkalčićevoj ulici 32 u Zagrebu. Dva događanja nudi i riječki dio programa. Dokumentarac Tko plaća cijenu naše odjeće? (The True Cost) moći će se pogledati u utorak 19. travnja u 18 sati u Klubu mladih u Rijeci, nakon čega slijedi druženje uz slanje poruke i fotografija u svijet.

Na radionicu #Haulternatives - Od starog novo! poziva Talijanska škola mode i dizajna Callegari, Pomerio 21, u petak 23. travnja od 16 sati.

Sudjelujte u programu Fashion Revolution Weeka, zapitajte prvo sebe, a onda i proizvođače gdje je, tko i u kojim uvjetima napravio odjeću koju nosite te na taj način pomognite da se pokrenu promjene u svjetskoj modnoj industriji.

Poslušajte razgovor s koordinatoricom Modne revolucije u Hrvatskoj Višnjom Huljev Tudor:

Komentari