Zagreb Deep Sea: novi kontejnerski terminal na zapadnom dijelu riječke luke

Zagreb Deep Sea: novi kontejnerski terminal na zapadnom dijelu riječke luke Zagreb Deep Sea: novi kontejnerski terminal na zapadnom dijelu riječke luke
Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka
Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka

Foto: Josip Krmpotić / HRT - Radio Rijeka

Uz zvuke sirena brodskih tegljača, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković označio je završetak radova na izgradnji novoga kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea, na nekadašnjoj Zagrebačkoj obali u Rijeci.

Time je Lučka uprava Rijeka, uz pomoć zajma Svjetske banke i Vlade RH, zaključila kapitalni projekt u okviru obnove riječkoga prometnog pravca, započet 2003. godine. Čak sedam svjetskih kompanija natječe se za budućega koncesionara bivše Zagrebačke obale. Vrijednost danas zaključenoga posla je 112,5 milijuna eura.

Novi kontejnerski terminal veličine je četiri nogometna igrališta. U njega je ugrađeno 432 tsuće tona betona, 66 kilometara pilota, a dubina mora je 20 metara, što znači da će zapadni dio riječkoga lučkog bazena moći ono što dosad nije mogao - a susjedi u Trstu i Kopru dobivaju ozbljnu konkurenciju.

Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, kaže da će uskoro riječki lučki bazen postati najkonkurentniji na sjevernome dijelu Jadrana, a susjedima zahvaljuje na učinjenom te ih poziva da i dalje budu zdrava konkurencija. Sve to, naravno, kad budemo imali izgrađenu cestu D 403 i kad željeznica učini ono što učiniti mora.

Rijeka snažno grabi naprijed - uz cestu D 403 i budućega koncesionara na terminalu, doživjet će pravi procvat, kaže ministar mora Oleg Butković i dodaje: "Ostaje nam pruga, i mi je, jednostavno nošeni dobrim vjetrom i u dobrom zamahu, moramo napraviti! Krajnji rok i zadani cilj nam je 2030. godina, i to je realnost", kaže ministar.

Realnost je i to da su na današnjoj svečanosti potpisana još dva nova ugovora: jedan za nabavku informatičke opreme za cijeli sustav lučke zajednice, a drugi za rekonstrukciju terminala za generalne terete u lučkom bazenu Raša, vrijedni 57 milijuna kuna. Javlja Josip Krmpotić:

Novi riječki kontejnerski terminal, pripremio Josip Krmpotić

Komentari