26. Međunarodni festival malih scena u Rijeci počeo je predstavom koju je glumac Vilim Matula nazvao društvenom operacijom 'na živo'. "Šest likova traži autora" Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba bio je prvi naslov u ovogodišnjem programu.
03.05.2019.
18:00
Autor: Tatjana Sandalj
26. Međunarodni festival malih scena u Rijeci počeo je predstavom koju je glumac Vilim Matula nazvao društvenom operacijom 'na živo'. "Šest likova traži autora" Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba bio je prvi naslov u ovogodišnjem programu.
Dvadeset i šest festivalskih godina: 256 predstava iz 22 europske zemlje i Sjedinjenih Država.
A sad o licima koje je dočekalo puno gledalište male scene u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku. Poznati Pirandellov tekst dramatizirala je Nina Gojić, ali je adaptacijom teksta, a onda i poznatim redateljskim potpisom odlučni pečat Kerempuhovoj produkciji dao Oliver Frljić.
Nije se družio sinoć s publikom riječkog festivala pa samo podsjećanje na dio njegova teksta iz programa predstave: "Kao potpisnik Manifesta intelektualaca fašističkog pokreta i sjajan humorist, Pirandello svakako nadilazi ideološke rezonance i interpretativne poticaje u današnjoj hrvatskoj – barem po broju likova koji ga, i ne znajući traže. Humor te drame se ledi u trenutku kad njezini komički označitelji pronalaze svoje označeno u rapidnoj fašizaciji hrvatskog društva. Točka u kojoj se fašizam i humor sastaju jest dehumanizacija kao condicio sine qua non."
Fašizam dehumanizira u realnom svijetu, a dehumanizacija u humoru događa se u fikcionalnom okviru i njome se minimalizira empatijski odnos spram pojedinih likova, tvrdi Frljić. Ali to je ono što riječka publika koja je vidjela dosta njegovih predstava – očekuje. Smije se satiri i razmišlja o licima i osobama, nadrealizmu koji živimo i stvarnosti koju osjećamo. Zato na kraju trenutak tišine, a tek onda zahvala ansamblu.
Uz Festival je, u Galeriji Kortil, otvorena izložba kazališnih plakata Mirka Ilića iz fundusa Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Zanimljiv uvid u kazališnu, ali i dizajnersku povijest.
I za okruglim stolom publika je šutjela. O šutnji se govorilo kao o prostoru suočavanja, ali i vremenu apatije kojeg živimo u atmosferi nemoći.
Angažirano kazalište je uvijek u prostoru između odvažnosti i straha, podsjetili smo se. Glumci su svjedočili o kazalištu i scenskoj igri kao prostoru slobode u kojem nose i umjetničku i građansku odgovornost. Na festivalu, čiji je sadržaj selektor sažeo u naslovu "Odgovorno kazalište u nevesela vremena", o izmima koji nas muče govorit ćemo još.
Riječka izvedba ove Kremepuhove produkcije je zapravo prvo njeno gostovanje u Hrvatskoj. Iako je, recimo, prije samo desetak dana na 14. festivalu Zlatna vila u Prijedoru bila najbolja predstava u cjelini. Stručni žiri je Frljića nagradio za režiju, Sandru Dekanić za kostimografiju, a najbolja glumica tog festivala bila je Linda Begonja.
Večeras su Male scene u Filodrammatici, a od 19:30 sati gledamo "Susret". Autorica teksta i redateljica je Nina Mitrović, a u produkciji Teatra Exit na sceni će se sresti Siniša Popović i Filip Križan.
Radio Rijeka prati što se događa na Malim scenama festivalskim kronikama koje emitiramo svakoga dana u 17:45 sati. U nastavku pronađite današnju:
MFMS: Festivalsko otvaranje uz društvenu operaciju 'na živo', pripremila Tatjana Sandalj
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora