Hrvatski radio

Radio Rijeka

15:58 / 10.05.2022.

Autor: Tatjana Sandalj

MFMS: Točka na i uz dramaturgiju sjećanja

Prizor iz predstave "Sjećaš li se Doli Bel?"

Prizor iz predstave "Sjećaš li se Doli Bel?"

Foto: Esad Mulabegović / Kamerni teatar 55

Posljednja večer 27. Međunarodnog festivala malih scena Rijeka protekla je u dobrom ritmu uz ansambl Kamernog teatra 55 iz Sarajeva i predstavu "Sjećaš li se Doli Bel?".

Nekad je poljubaca bilo više, a metaka nije bilo. U režiji i adaptaciji Kokana Mladenovića poljubaca je tek 60, a i meci se na kraju prospu iz kutije. I nije to jedina referenca autorskog tima na vrijeme koje, u vrijeme kada se događa radnja drame, tek treba doći.


Netko je čitao roman Abdulaha Sidrana o Sarajevu 1960-ih. Kusturičin film istoga naslova osamdesetih bio je hit. Predstavu Kamerni tetatar ima na repertoaru tri godine, a na riječki festival stigli su na nakon gostovanja u Budimpešti i Bjelovaru. 


Predstava počinje i završava danas. Dramaturg Vedran Fajković tumačio je dramaturgiju sjećanja koju su postavili kao ključ čitanja predstave. Dakle, Dino Zolj vraća se kući, u Sarajevo, nakon godina provedenih drugdje, da bi kroz sjećanja zaključio neke otvorene dijelove priče svog života, a to naglašavaju fragmentirano nizanje prizora i koferi kao lajtmotiv.  


Razdragana publika dugo je pozdravljala ansambl predstave, a puno ih je ostalo i na razgovoru o predstavi, uspomenama, jugonostalgiji..., multikulturalnosti zbog koje i Sarajevo i Bosna opstaju. U vremenu antiutopijskom pitali smo se je li utopija imala smisla. 


Emir Hadžihafizbegović podijelio je nagradu za najboljeg glumca festivala s Krešimirom Mikićem, a publika je nagradila Kamerni teatar ocjenom 4,78 što ih je postavilo na prvo mjesto ispred JDP-a i predstave "Moj muž" i "Enigmatskih varijacija" Talijanske drame. Više o nagrađenima 27. Međunarodnog festivala malih scena u Rijeci pronađite OVDJE.


U festivalskoj kronici poslušajte tko je odlučio da Dino na kraju ode i kako će Mahmut Zolj umrijeti, tko ne voli skidati ružičaste naočale i zašto, te što se u poziciji žene privatno i javno promijenilo u odnosu na neka prošla vremena:

MFMS: Točka na i uz dramaturgiju sjećanja