Hrvatski radio

Radio Rijeka

13:09 / 27.01.2017.

Autor: Gloria Fabijanić Jelović

Nakon više od pola stoljeća, "Otello" opet na pozornici riječkog Kazališta

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Premijera Verdijeve opere "Otello", nakon više od pola stoljeća, zaživjet će ponovno na pozornici HNK Ivana pl. Zajca, u subotu, 28. siječnja, a na praizvedbi u Scali, davne 1887. godine, glazbeni autoriteti oduševljeno su izjavljivali da je to najljepše ostvarenje velikog talijanskog umjetnika.

Riječka Opera je ponovno odlučila izvesti glazbeno-dramaturški i psihološki najzahtjevniju i najkompleksniju Verdijevu operu "Otello". Ovom remek-djelu operne literature, koje je posljednji put izvedeno na riječkoj pozornici 1961. godine, redatelj i dramaturg Marin Blažević pristupio je na način da su ključ za interpretaciju tri glavna operno-dramska lika koja se baziraju na karakterima pjevača okupljenih u predstavi.

"Moja prva poruka je predstava koju ćemo prvi puta prikazati 28. siječnja i ona koju ćemo prikazati 1. veljače, zapravo je svaka specifična, prije svega zbog različitih pjevača u istim ulogama", rekao je Blažević.

Dvije su premijerne izvedbe s dvije podjele: 28. siječnja pjevaju Luis Chapa, Anamarija Knego i Giorgio Surian, a 1. veljače finski tenor Kalle Kanttila, Ana Petričević i bugarski bas bariton Anton Keremidtchiev, pod dirigentskim vodstvom meastra Villea Matvejeffa.

"Zbilja mislim da je to velika sreća da možemo imati dva visoko kvalitetna različita sastava pjevača. Tko posluša jedan, željet će poslušati i drugi, ja sam u to posve siguran. Opera je vrlo izazovna i za svirački dio, a pogotovo će biti publici nešto novo, nešto što se može zvati, čak bih se usudio reći, ono što sad u kinima imamo, 4D, a ovo je na nekom tragu toga", rekao je ravnatelj Opere Petar Kovačić.

Prva riječka izvedba "Otella" bila je 13. travnja 1893. u Teatro comunale Fiume. Autorsku ekipu novog, današnjeg "Otella" uz Marina Blaževića i Villea Matvejeffa, čine oblikovatelji svjetla Dalibor Fugošić i Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić, scenski pokret Selma Banić i asistent dirigenta Igor Vlajnić.

Poslušajte prilog i razgovor s Marinom Blaževićem: