Hrvatski radio

Radio Rijeka

17:02 / 12.12.2016.

Autor: Hina

Austrijska iskustva EPK: ništa bez promidžbe

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Učimo na iskustvima drugih! "Možete imati najljepši grad i najbolje projekte, ali ako nitko ne zna za to, to nema smisla", poručio je Eberhard Schrempf Riječanima tijekom prezentacije projekta Graz EPK 2003.

Jedan od trojice vodećih direktora projekta Europske prijestolnice kulture u Grazu 2003. Eberhard Schrempf u ponedjeljak je u Rijeci, izlažući svoja iskustva riječkim domaćinima, istaknuo da je proračun tog austrijskog grada za EPK 2003. bio 59 milijuna eura, od čega je gotovo 14 milijuna eura uloženo u marketing i promidžbu u medijima.

Grad Graz uložio je oko 18 milijuna eura, pokrajina Štajerska 19, država Austrija trebala je, prema prvom dogovoru dati također 19 milijuna, a na kraju je odobrila 14, EU je za EPK u Grazu dala 500.000 eura, a ostatak je dobiven od sponzora i vlastitim prihodima npr. od prodaja ulaznica. 

Schrempf je kazao da su se u Grazu odlučili na gradnju i instalaciju nekoliko prepoznatljivih objekata kao središnjih točaka projekta: Muzeja suvremene umjetnosti u središtu staroga grada koji svojom arhitekturom bitno odskače od okolnih zgrada, potom mosta i otoka na rijeci Muri te trodimenzionalnog crnog objekta uz gradski toranj sa satom poput sjene u prostoru, kao znaka ne uvijek svijetle prošlosti toga grada.

Na njihov natječaj za projekte pristiglo je 900 prijedloga tako da je stručna komisija imala težak zadatak odbacivati većinu, što je stvorilo lošu atmosferu u gradu i brojne negativne komentare, kazao je Scrempf. S druge strane, povoljna okolnost je bila ta što su političari pustili stručne ljude da obavljaju svoj posao, ne miješajući se, nego tek povremeno postavljajući pitanja na koje su dobijali odgovore, rekao je.

Kampanja za Europsku prijestolnicu kulture u Grazu pokrenuta je promidžbom grada kao destinacije, bez navođenja elemenata programa. Potom je snažno brendiran logo projekta, u cijelom gradu su na sve načine korištene boje projekta, plava i zelena, od vozila gradskog javnog prijevoza, taksi automobila, projiciranjem obojene svjetlosti na zgrade.

Na kraju je projekt EPK 2003 u Grazu reklamiran intenzivno u gradovima u krugu od oko 500 kilometara, računajući na buduće jednodnevne posjetitelje Graza, naveo je Eberhard Schrempf na predavanju u riječkoj Gradskoj vijećnici. Poslušajte izjavu: