Hrvatski radio

Radio Rijeka

15:39 / 03.12.2016.

Autor: Hina

Europski parlament: riječka luka dio je prometnoga koridora Baltik - Jadran

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Zastupnici u Europskom parlamentu Ivan Jakovčić i Jozo Radoš izvijestili da je, njihovom inicijativom a na poticaj Luke Rijeka, u Europskom parlamentu prihvaćen amandman kojim se Rijeka, odnosno njena luka, priključuje postojećem koridoru Baltik - Jadran.

Time se otvaraju mogućnosti za moderniziranje prometne infrastrukture od Rijeke prema Sloveniji, gdje bi bio spoj s koridorom, rečeno je na konferenciji za medije u Rijeci. Nakon usvajanja amandmana, priključenje Rijeke na koridor je postalo službeni stav Europskog parlamenta, rekao je Jozo Radoš.

Pokrenut je i postupak izglasavanja amandmana o snažnijem uključenju Europske komisije u rješavanje međudržavnih nesuglasica onda kad države nemaju sukladne interese vezane uz prometne koridore, naveo je.

Koridor Baltik - Jadran jedan je od devet osnovnih TEN-T prometnih koridora Europske unije. Povezuje luke Szczecin i Gdansk u Poljskoj, preko cijele Poljske i potom Češke, Slovačke, Austrije i Slovenije, s jadranskim lukama Koper, Trst, Venecija i Ravenna. 

Obavljeni posao hrvatskih europarlamentaraca signal je hrvatskoj Vladi da pokrene inicijativu da priključenje koridoru postane i službeni stav Europske komisije, kao i da se iz izdašnih europskih fondova financira modernizacija željezničke pruge Rijeka - Pivka u Sloveniji. Za taj postupak ne mora se čekati službena odluka Europske komisije o priključenju Rijeke koridoru, naveo je Radoš.

Ivan Jakovčić je kazao da je sad na hrvatskoj Vladi da osigura uređenje prometne infrastrukture prema Sloveniji, zajedno s Europskom komisijom, Slovenijom i vladama drugih zemalja kojima je to u interesu. Uvjeren sam da je to izvedivo u odnosima koje danas imamo u Europi, kazao je Jakovčić.

Sadašnjom prugom od Rijeke do Pivke moguće je prevoziti teret do težine od 20 tona po osovini, a na ostatku tog koridora 22,5 tona, što znači manju mogućnost krcanja vagona i manju konkurentnost riječke luke, rekao je predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran DevčićStoga je Luka Rijeka preko europskih parlamentaraca i pokrenula postupak priključenja na koridor, istaknuo je.

Na novinarsko pitanje znači li priključenje koridoru samo mogućnost za uređenje željeznice ili bi se na isti način moglo pokrenuti pitanje izgradnje autoceste u Sloveniji, od granice s Hrvatskom do Postojne, Radoš je odgovorio da se prometni koridor smatra integralnim, što uključuje sve vidove prometa, ali uz nastojanje povećanja udjela željezničkog prometa.

Budući da se Slovenija izrazito tome protivi, evo što misli europarlamentarac Jozo Radoš:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.