Hrvatski radio

Radio Rijeka

Gradit će se LNG terminal - a što s "ničijom" Dinom?

25.02.2017.

12:07

Autor: Blanka Uzelac

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Opće prihvaćen prijedlog o izgradnji terminala za ukapljeni prirodni plin na Krku ponovo je aktualan jer je za jedan od strateških energetskih projekata sredstva odobrila Europska komisija. Nameće se i pitanje kako graditi novi LNG terminal, a da se prethodno ne saniraju napušteni pogoni Dine?

S obzirom da je Hrvatskoj odobren nepovratni novac, 102 milijuna eura, za izgradnju LNG terminala na otoku Krku, ponovo se aktualizirala višegodišnja tema oko ukapljenoga plina, što svaka vlada tretira kao prioritetni projekt. No pomalo zaboravljena tema je Dina Petrokemija u Omišlju, propalo postrojenje koje je izbrisano iz sudskoga registra još u rujnu protekle godine.

Više nitko ne spori da bi LNG terminal bio od velike koristi za širu društvenu zajednicu. No kako o postrojenju bivše Dina Petrokemije u Omišlju, lokaciji budućega LNG terminala više gotovo nitko ne mari, postavlja se pitanje kada će doći do sanacije propale tvrtke. Na Krku su se ponovo našli čelnici lokalnih samouprava, koji od Ministarstva zaštite okoliša i energetike zahtijevaju hitnu sanaciju postrojenja.

"Na mjestu gdje se nalazi industrijsko postrojenje ostale su velike količine kemikalija i opasnih tvari, koje itekako mogu ugroziti život i zdravlje ljudi", ponovno upozorava načelnica Općine Omišalj Mirela Ahmetović. Ako se ništa ne poduzme u sljedećih mjesec dana, otočki čelnici idu u Ministarstvo. Tražit će hitan prijam kod ministra i eksplicitno očitovanje zašto se sedam jedinica lokalne samouprave i njihovi stanovnici još uvijek ignorira.

Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina propalu Dinu smatra sramotom Hrvatske, kao i njen status i sudbinu. "Ako tamo postoje otrovi u cjevovodima, određene kemikalije, to Ministarstvo zaštite okoliša mora riješiti o trošku Republike Hrvatske. Da ne govorim da je to isto i buduća lokacija LNG terminala, prema tome, tamo moramo imati čistu situaciju", jasan je Komadina.

Na Krku su učinili sve što su mogli i već im ponestaje ideja. "Zbog interakcije upravo tih kemikalija koje su u postrojenju i budućeg LNG terminala, u izgradnji može doći do velike nesreće za koju će netko morati odgovarati, a to jedino može RH, s obzirom da je poduzeće brisano iz registra i ne postoji odgovorna osoba za to poduzeće", navodi Ahmetović i pita se: zar se doista mora dogoditi nesreća da se nešto pokrene? Poslušajte:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.