Hrvatski radio

Radio Rijeka

14:42 / 21.04.2020.

Autor: Hina

Kineziolozi upozoravaju: Samo 30 dana neaktivnosti izaziva velike probleme!

Stepenice su idealna "sprava" za vježbanje (Foto: Pixabay)

Stepenice su idealna "sprava" za vježbanje (Foto: Pixabay)

Foto: - / -

Stručnjaci sa zagrebačkog Kineziološkog fakulteta upozoravaju na velike probleme nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti, a istraživanje provedeno za cijeli svijet pokazuje značajan pad aktivnosti ljudi za vrijeme pandemije. U Hrvatskoj je 21 posto manje aktivnosti na otvorenom nego lani.

"Nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti dolazi do značajnog slabljenja funkcija srca i žila, narušava se metabolizam glukoze, smanjuje se gustoća kostiju i količina mišića", upozorio je docent Kineziološkog fakulteta dr. sc. Maroje Sorić.

Izvanredni profesor na KIF-u i kondicijski trener hrvatske nogometne reprezentacije Luka Milanović rekao je da postoji stručni konsenzus oko minimalne količine kretanja u jednom danu, a procjenjena je na pet tisuća koraka.

"Deset tisuća koraka se smatra optimalnom količinom kretanja. Drugim riječima, pet tisuća koraka za preživljavanje, a deset tisuća za kvalitetu života. Trenutno se nalazimo u začaranom krugu smanjene tjelesne aktivnosti koja nam oslabljuje imunitet, i tako nas čini podložnijima zaraznim bolestima. Ta ista tjelesna neaktivnost nas vodi i prema kroničnim nezaraznim bolestima, zbog kojih u ovoj pandemiji možemo biti životno ugroženi", istaknuo je Milanović.

Hrvatski kineziolozi upozoravaju da nakon dvotjedne neaktivnosti značajno opada maksimalan primitak kisika, ali ako opterećenja dolaze u pravo vrijeme, adaptacija će biti pozitivna. Za početak te pozitivne prilagodbe, dali su i nekoliko preporuka:

"Pokušajte svakih 30 do 60 minuta sjedenja prekinuti kratkim ustajanjem i istezanjem. Zavolite stepenice - 10 katova dnevno za početnike, a 20 i više katova za napredne. U slučaju dugog sjedenja ili ležanja, napravite nekoliko vježbi mobilnosti i aktivacije mišića koji vas drže uspravnima. Svaki dan vježbanjem podignite frekvenciju srca, a način i trajanje prilagodite trenutnoj tjelesnoj formi. Uključite vježbe disanja. Vodite računa o uravnoteženoj prehrani, unosu tekućine i kvalitetnom snu."

Kineziolozi ističu da je ovo idealno vrijeme za promjenu i podizanje razine aktivnosti ako ste u prethodnom razdoblju bili manje aktivni, jer za nekoliko tjedana očekujemo vraćanje mnogih obaveza koje su tražile izlazak iz kuće. Preporučuju najmanje pet tisuća koraka dnevno i podsjećaju da se tijelo može aktivirati i tijekom svakodnevnih aktivnosti, kao što su telefonski razgovori. Istraživanja pokazuju da se tijekom jedne minute telefonskog razgovora napravi oko 80 koraka.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.