Hrvatski radio

Radio Rijeka

14:04 / 16.06.2021.

Autor: Neva Funčić

Liječnička preporuka: Malo pršuta i puno vode!

Foto: Goran Kovačić / Pixsell

Foto: Goran Kovačić / Pixsell

Foto: - / -

Temperature zraka već dosežu do 30°C, a za vikend se očekuje još nekoliko stupnjeva više. Da bi sačuvali zdravlje, uz vježbanje moramo brinuti i o odmoru i o hidraciji organizma, savjetuje Alenka Brozina, kardiologinja Doma zdravlja PGŽ.

Tri su zlatna pravila i za uspjeh sportaša na terenu: dovoljno odmora, dovoljno tekućine i pravilna prehrana, rekla je u razgovoru za Radio Rijeku kardiologinja Doma zdravlja PGŽ Alenka Brozina.

Ljetna pravila vrijede za sve generacije: izbjegavati jako sunce te između 10 i 18 sati potražiti hlad, piti dovoljno tekućine koju pojačano gubimo znojenjem i jesti laganu, mediteransku hranu. U slučaju omaglica, dezorijentacije ili aritmija treba potražiti pomoć liječnika.

Ističe kako su za aktivne sportaše važni i redovni preventivni liječnički pregledi koji ne bi smjeli biti površni. Elektrokadiogram srca treba provjeriti pod opterećenjem, a ultrazvukom se mogu vidjeti eventualne promjene na srčanom mišiću. 

U sportu su moguće i ozlijede uslijed udarca, upale, ali i oštećenja zbog virusa ili urođenih grešaka, tumači Brozina.

Ističe kako liječnici ne mogu predvidjeti apsolutno sve situacije, ali pravila ponašanja i prehrane su jasna.

Mnogi su sportaši teško podnosili oporavak nakon preboljenja COVID-19 bolesti, ali se na ponovljenim pregledima nekoliko mjeseci nakon ozdravljenja pokazalo da je sve u redu. Tijelu treba dati vremena za oporavak prije ponovnog punog opterećenja trenizima i utakmicama, kaže doktorica Brozina.

Ako nam zbog širenja krvnih sudova padne tlak, brza pomoć je fetica pršuta ili dobroga sira. Pomaže i kava, savjetuje doktorica. Poslušajte razgovor:

Brozina: Odmor i voda liječe!, pripremila Neva Funčić

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.