Hrvatski radio

Radio Rijeka

20:00 / 17.06.2018.

Autor: Tatjana Sandalj

Motorička znanja predškolaca: djeca previše sjede pred ekranima

Djeca u predškolskoj dobi trebala bi sjediti manje od dva sata dnevno (Foto: Robert Belošević / Pixsell)

Djeca u predškolskoj dobi trebala bi sjediti manje od dva sata dnevno (Foto: Robert Belošević / Pixsell)

Foto: - / -

Opći dojam je da djeca, već u predškolskoj dobi, previše vremena provode pred ekranima, previše sjede i premalo se kreću. To je i potvrdilo istraživanje Kineziološkog fakulteta iz Zagreba. Jedna od posljedica je loša grafomotorika potrebna za učenje pisanja!

Kakva su motorička znanja djece predškolske dobi istraživao je Laboratorij za motorički razvoj Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a u suradnji s Učiteljskim fakultetom riječkog sveučilišta dio rezultata predstavili su na konferenciji u Rijeci. 

Kada je motorički razvoj u pitanju najvažnije je prvih deset godina djetetova života, tvrde kineziolozi.

Istraživanje je uključilo četiri dječja vrtića iz riječke makroregije (područje koje uključuje Istarsku, Primorsko-goransku i Ličko-senjsku županiju), po dva vrtića u gradovima i dva u manjim mjestima, a rezultati su slični kao i u ostatku Hrvatske – djeca već u predškolskoj dobi previše sjede. 

Što se tiče motoričkih znanja općenito, trčanja, hodanja, skakanja, bacanja i slično, nalazi u riječkoj makroregiji su slični kao i u ostatku Hrvatske: djeca u manjim mjestima imaju nešto veća lokomotorna znanja, a djeca u gradovima imaju bolja manipulativna znanja.

To bi moglo biti povezano s većom uključenosti djece u organizirane sportske aktivnosti. Ponekad djeca uključena u specifične sportske aktivnosti imaju lošija opća znanja od djece koja ne vježbaju, a to ukazuje na prerane specijalizacije. Motorički razvoj djece mora biti višestran, a kada govorimo o posljedicama, loša manipulativna znanja vrlo često znače i lošu grafomotoriku, lošiju od djece u drugim europskim zemljama.

Djeca se, u predškolskoj dobi, moraju kretati barem 180 minuta dnevno. Preporučeno je da sjede manje od dva sata, a naša djeca često sjede i više od četiri sata. 

U trogodišnjem projektu tim stručnjaka nastoji utvrditi standarde s kojima će odgajatelji, kineziolozi, zdravstveni djelatnici i roditelji moći uspoređivati rezultate pojedinog djeteta.

Utvrditi stanje je korak prema poboljšanju motoričkih znanja, e da se ne bi događalo da imamo dijete koje ima pet godina i lokomotorna znanja šestogodišnjaka, ali su mu manipulativna, uskoro potrebna za učenje pisanja, na razini - trogodišnjaka. 

Roditelji se ne bi smjeli oslanjati isključivo na predškolske ustanove ili organizirane sportske aktivnosti, zaključila je voditeljica projekta Sanja Šalaj, poslušajte:

Konferencija o motoričkom znanju djece na Učiteljskom fakultetu u Rijeci (Foto: Tatjana Sandalj / HRT - Radio Rijeka)

Konferencija o motoričkom znanju djece na Učiteljskom fakultetu u Rijeci (Foto: Tatjana Sandalj / HRT - Radio Rijeka)

Foto: - / -

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.