Hrvatski radio

Radio Rijeka

Povezati sjevernojadranske luke, Rijeku uključiti u koridor Baltik - Jadran

29.02.2016.

14:10

Autor: Neva Funčić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Studija Multimodalne platforme Jadran – Dunav - Crno more pokazala je opravdanost željezničkog povezivanja sjevernojadranskih luka. Regije su pokazale inicijativu, a na državama je izgradnja infrastrukture, rečeno je na konferenciji za novinare u Primorsko-goranskoj županiji.

PGŽ je u stalnim kontaktima sa susjedima u Sloveniji od kojih očekuje i izgradnju autocesta koje bi Rijeku i Hrvatsku, od granice na Rupi, povezale s Ljubljanom i Trstom. "Tražili smo od Slovenije da taj projekt kandidira za europske fondove, no kazali su da bi im to bilo neisplativo jer bi dobili potporu od maksimalno 10 posto iznosa. No u Ilirskoj Bistrici je utvrđen prostorni plan, pa tako i trasa autoceste, a u Pivki još biraju između tri trase", rekao je Komadina te dodao da ni u Hrvatskoj nije pripremljen projekt autoceste od Križišća do Žute Lokve.

U izradu studije povezivanja jadranskih i crnomorskih luka uključeno je 48 partnerskih regija i luka. Projekt je udjelom od 85 posto financiran sredstvima Europske unije, rekao je pročelnik za razvoj Ljudevit Krpan.

Dodao je da je Primorsko-goranska županija za izradu studije uložila 1,5 milijun kuna kako bi istražili opravdanost gradnje infrastrukture brze željeznice koja će povezati luke Trst, Kopar i Rijeku.

Susjedne sjevernojadranske luke Ravenna, Venecija, Trst i Kopar u prednosti su pred Rijekom. Naime, dio su dva važna europska koridora - mediteranskoga i baltičkoga – dok je Rijeka dio samo mediteranskoga od ukupno devet glavnih prometnih koridora u Europskoj uniji. 

"Znamo da je prometni koridor Jadran - Baltik među prioritetima vladine vanjske politike, pa tražimo od vlade da u taj koridor uključi i Rijeku", poručio je Krpan. Nova je studija na putu k ministru Olegu Butkoviću, koji je s problemima upoznat, kaže župan Zlatko Komadina.

I PGŽ podržava nastavak gradnje Istarskog ipsilona, koji je najavila nova Vlada. "Sada je promet opasan, kao što je to bio na cesti Rijeka - Zagreb prije izgradnje punog profila autoceste. Naime, od izgradnje Ipsilona, od Učke do Pazina je šest puta više prometnih nesreća te tri puta više onih sa smrtnim posljedicama", rekao je Komadina.

Ističe da je svim dokumentima potvrđena važnost riječkoga prometnog pravca, ali realizaciju treba agresivnije tražiti: "Ako sad nemamo proračunske snage za to, naša javna poduzeća nemaju za to snage, onda se može ići na koncesijski model pa povezati gradnju terminala na Krku s gradnjom pruge prema Zagrebu", kaže Komadina.

"Ako mi nećemo, ima tko hoće", dodao je te istaknuo da se grčke luke povezuju u asocijacije, kao i luke sjeverne Europe. "Roba bira brži i jeftiniji put, što duže morem, do luka sjevernog Jadrana. Iako se kratkoročno čini da je konkurencija Rijeke, Kopra i Trsta zdrava, dugoročno ta nepovezanost dovodi sjevernojadranske luke u neprilike", rekao je Komadina. S konferencije za novinare u Primorsko-goranskoj županiji javlja Neva Funčić:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.