Hrvatski radio

Radio Rijeka

Prigradska željeznica i/ili "riječki metro"? Neka bude bombastično!

08.02.2017.

12:17

Autor: Ivica Vrkić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Više od dva desetljeća stara priča o realizaciji projekta izgradnje prigradske željeznice na relaciji Matulji-Rijeka-Bakar ovih dana dobiva konkretnije obrise. Projektna dokumentacija trebala bi biti gotova za dvije godine, a radovi do 2024. Zašto ju je Marko Boras Mandić nazvao "riječki metro"?

Više od dva desetljeća stara priča o realizaciji projekta izgradnje prigradske željeznice na relaciji Matulji-Rijeka-Bakar ovih dana počela je dobivati konkretnije obrise. Naime, za izradu projektne dokumentacije i izdavanje dozvola osigurano je bespovratnih osam i pol milijuna eura iz europskih fondova, a taj bi dio posla trebao biti dovršen u roku od dvije godine.

Početak konkretne realizacije projekta vrijednog blizu 300 milijuna eura planiran je za 2020. godinu, a nova prigradska željeznica mogla bi postati stvarnost u roku od četiri godine. Trebala bi imati 23 stanice i u konačnici bi bio izgrađen istočni krak koji bi se jednim dijelom odvojio prema Kraljevici i Omišlju, a drugim prema Bakru.

S obzirom da bi jedna stanica trebala biti izgrađena ispod zemlje, može se govoriti o riječkom i uopće prvom hrvatskom metrou. Zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić je u emisiji Tris rekao kako je svjestan da pojam "metro" zvuči pomalo pretenciozno i bombastično te da će čitavu ideju veći dio javnosti promatrati u kontekstu nadolazećih lokalnih izbora i prigodnih obećanja.

"Neka bude bombastično i neka se priča, jer je to prvi preduvjet da bi ova tema uopće mogla doći na mjesto na koje treba doći. Puno važniji je intenzitet vlakova koji će prometovati nego kako ćemo ga zvati", kaže Boras Mandić i naglašava da gradnju prigradske željeznice neće financirati PGŽ, niti gradovi Rijeka i Bakar ili Općina Matulji.

Kao glavne izvore financiranja navodi državni proračun i europske fondove, uz neizostavnu potporu lokalne politike koja mora stati iza projekta, vjerovati u njega te ga gurati prema realizaciji. Poslušajte što je još rekao o projektu izgradnje prigradske željeznice:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.