Hrvatski radio

Radio Rijeka

13:07 / 04.10.2016.

Autor: Saša Vuksan

Riječki HNS: Koridor Jadran - Baltik zadnja je prilika za pomorsku Rijeku

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Nakon što je Odbor za promet Europskog parlamenta prihvatio amandman Joze Radoša da se Rijeka priključi na prometni koridor Jadran - Baltik, o važnosti koridora i nužnim sljedećim koracima danas su govorili riječki HNS-ovci.

"Ovo je posljednja prilika za pomorsku Hrvatsku i pomorsku Rijeku", rekao je predsjednik riječkog HNS-a Juraj Bukša. Učinjen je prvi korak za priključenje Rijeke, još mora glasati Europski parlament pa odlučiti Europska komisija. Riječka Luka bi se spojila na pravac za čiji je razvoj previđeno 26 milijardi eura, no potrebna je i promjena državne politike i efikasnija administracija koja ne koči razvoj. "Je li netko pozvao u zadnjih godinu dana operatore koji su dobili licence za prometovanje po željeznicama i razgovarao s njima zašto još nisu krenuli, je li tko zvao s državne razine poljske suvlasnike riječke Luke i pitao ih zbog čega sve stoji, što bi trebalo promijeniti. Vjerujte mi, u pitanju je svega nekoliko propisa", kaže Bukša.

Kako se usko grlo, a to je željeznička pruga od Šapjana do Pivke, nalazi u Sloveniji, upitna je zainteresiranost susjeda za tu investiciju. Kako je Skypeom iz Strassbourga pojasnio Jozo Radoš, moguću odluku Europarlamenta i Europske komisije će biti teško kočiti. "To je protivno specifičnom interesu Slovenije oko luke Kopar, ali to je europski interes i ja sam siguran da će EU naći načina da se ta pruga što prije osposobi", ističe Radoš. To su i europski novci, a vrati li Hrvatska svoju pomorsku snagu, tvrdi Bukša, računica je jasna. "Na svaki uloženi dolar u pomorstvu privreda vraća 8 dolara", pojašnjava. Europarlament će o amandmanu vjerojatno glasati u studenome. Poslušajte prilog: