Radio Rijeka

Riječki znanstvenici sudjelovali u otkriću svjetlosti najveće energije

19.01.2016.

10:54

Autor: Alen Čemeljić

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Iz zvijezde veličine nekoliko kilometara opažena je svjetlost dosad najveće energije, priopćeno je iz Instituta "Ruđer Bošković". Do ovoga su otkrića došli znanstvenici koji rade u opservatoriju MAGIC, a nekoliko ih je i iz Hrvatske.

Nova mjerenja otkrila su elektromagnetsko zračenje energija nekoliko puta većih od najvećih energija iz prethodnih opažanja, što nije predviđeno ni jednim dosadašnjim teorijskim modelom emisije elektromagnetskog zračenja iz pulsara ili neutronskih zvijezda. Znanstvenici su izvijestili o otkriću pulsnog elektromagnetskog zračenja najvećih dosad opaženih energija koje emitira neutronska zvijezda u središtu supernove uočene 1054. godine, poznate kao Rakov pulsar.

Otkrili su to znanstvenici koji rade na opservatoriju MAGIC, a koautori ovog rada su i osmero hrvatskih znanstvenika među kojima i Dijana Dominis Prester te Tomislav Terzić s Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci. Hrvatska grupa uključila se u rad kolaboracije MAGIC 2008. godine. MAGIC je, inače, zemaljski instrument za opažanje visokoenergijskih gama-zraka i nalazi se na kanarskom otoku La Palma u Španjolskoj, stoji u priopćenju Instituta. Detaljnije potražite u priopćenju Instituta "Ruđer Bošković":

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.