Hrvatski radio

Radio Rijeka

Rossanda: proizvodit ćemo manje i zadržati brodogradnju i u Rijeci i u Puli

18.01.2018.

18:13

Autor: Hina

Foto: Nel Pavletić / Pixsell

Foto: Nel Pavletić / Pixsell

Foto: - / -

Predsjednik Uprave Uljanika Gianni Rossanda rekao je da još nisu dobili odobrenje Europske komisije za državno jamstvo za zaduženje od 96 milijuna eura za sanaciju, no vjeruje da će ga dobiti jer ispunjavaju sve norme. Nakon toga trebat će im tri radna dana za isplatu plaća radnicima, kaže Rossanda.

U vlasničkoj strukturi Uljanika 48 posto dionica imaju radnici i mali dioničari, 9,93 posto dionica u vlasništvu je Croatia osiguranja, 7,7 posto CERP-a (HZZO), Kapitalni fond ima 6,62 posto dionica, Fond za financiranje razgradnje NE Krško 4,97 posto, HZZO 3,88 posto, dva obvezna mirovinska fonda - PBZ Croatia osiguranje i Erste plavi - imaju 3,97 i 3,31 posto dionica, Adris grupa 2,47 posto itd. 

"Do 15. u mjesecu, po kolektivnom ugovoru, radnici bi trebali dobiti plaću, a ako je ne dobiju, pokreće se postupak mirenja, što je po zakonu, i tu ne vidim nikakav problem. Mirenje traje pet radnih dana, nakon čega se otvaraju pravne osnove da se može ići u štrajk", rekao je Gianni Rossanda.  

Postupak mirenja u Uljanik grupi počeo je danas, a u njemu sudjeluje sedam društava Grupe, osim riječkoga Brodogradilišta "3. maj". Proces mirenja pokrenut je zbog neisplate plaće i božićnice radnicima. Po Rossandinim riječima, zaduženjem za koje je Vlada dala jamstvo od 96 milijuna eura, Uljanik će "biti pokriven do svibnja, a novac će biti potrošen za plaće i materijal za brodove". 

Rossanda je rekao i kako će u novim uvjetima tvrtka trebati manje radne snage, no da se broj radnika neće smanjivati prije listopada. Do tada će se, kaže, dovršiti gradnja većine brodova u proizvodnji, a proces smanjivanja radne snage trajat će oko godinu dana. 

Podsjetivši kako je Uljanik jedino brodogradilište koje još nije prošlo restrukturiranje, te da se 2013. godine uključilo u spašavanje riječkoga "3. maja", Rossanda je istaknuo da, žele li nastaviti proizvodnju, moraju smanjiti kapacitete i koncentrirati se na visokosofisticirane brodove.

"Izračunali smo da na godinu možemo izgraditi tri do tri i pol sofisticirana broda kao što su kruzeri i dredgeri. Za takve brodove dovoljan je manji broj stručnih ljudi", poručio je Rossanda i naglasio kako na taj način brodogradnja "neosporno ostaje i u Rijeci i u Puli".

Poslušajte što o svemu kažu Gianni Rossanda i sindikalist Vedran Dragičević:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.