Početkom 2015. godine počela je i primjena izmijenjenih odredaba Zakona o zaštiti potrošača prema kojima se jasnije određuje što su sniženja, što rasprodaje i kada se mogu organizirati.
05.01.2015.
14:05
Autor: Saša Vuksan
Početkom 2015. godine počela je i primjena izmijenjenih odredaba Zakona o zaštiti potrošača prema kojima se jasnije određuje što su sniženja, što rasprodaje i kada se mogu organizirati.
Od Nove godine, prema novim odredbama Zakona o zaštiti potrošača, zimsko sezonsko sniženje mora početi do 10. siječnja. Sniženja su već počela, ali navale kupaca zasad nema. Cijene su uglavnom niže između 20 i 30 posto, tek rijetko i do 70 posto. Rijetke su trgovine u kojima je sva roba snižena u istom postotku, a ima i proizvoda koji se prodaju po redovnoj cijeni.
Nova pravila nalažu trgovcima da najmanje petina robe mora biti na najvećem oglašenom sniženju, no to vrijedi samo za prvi dan sniženja. Novost u Zakonu o zaštiti potrošača je i odredba da sniženja mogu biti triput godišnje: u siječnju, travnju i kolovozu te mogu trajati najviše dva mjeseca, pojašnjava predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača Nenad Kurtović.
Kupcima uvijek mora biti vidljiva redovna cijena te cijena s popustom, a Zakon jasno opisuje i razliku između sniženja i rasprodaje: rasprodaja se odnosi isključivo na slučajeve kada se neka trgovina zatvara ili kada se gasi neki asortiman prodaje.
Mišljenja kupaca se razlikuju - dok su jedni zadovoljni, drugi smatraju da su cijene proizvoda nerealno visoke i kada su na sniženjima. Kakvo je stanje sa sniženjima u Rijeci, što kažu kupci te predstavnici udruga za zaštitu potrošača istražio je Saša Vuksan:
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora