Hrvatski radio

Radio Rijeka

10:47 / 05.10.2017.

Autor: Neva Funčić

Šoljićeva ostavka na mjesto predstavnika radnika u Nadzornom odboru 3. maja

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Juraj Šoljić, radnički predstavnik u Nadzornom odboru riječkoga Brodogradilišta "3. maj", podnio je neopozivu ostavku na tu dužnost, a kao razlog navodi, kako kaže, neslaganja oko vođenja poslova Uljanik grupe.

Upozorava da je "3. maj", istovremeno kada je dobavljačima i kooperantima dugovao 150 milijuna kuna, društvima unutar Uljanik grupe pozajmio 523 milijuna kuna. Isporuke kasne, a uskoro neće biti ni za plaće, upozorava Juraj Šoljić"Moja ostavka treba pokazati da se sve strane, a to su vlasnik, predstavnici '3. maja' i bivši vlasnik, a to je Vlada Republike Hrvatske, moraju sjesti za stol i dogovoriti kako bi osigurali budućnost '3. maja', ne samo ova tri-četiri mjeseca, koliko još traje restrukturiranje, nego i nakon tog datuma. Istina je da vlasnik nastoji u proizvodnju uvesti nove tehnologije, no njihove investicije, koje su bile obavezne prema programu restrukturiranja, nisu u onom obimu u kojem su trebale već biti u ove četiri godine", kaže Šoljić.

Ističe da poslovi kasne i sve ih je manje. "Dečki iz radiona upozoravaju da je sve manje posla. Apsurdna je situacija - imat ćemo četiri broda u otpremnoj luci, a u ovim gornjim fazama ih nemamo. Kako se brod gradi i plaća u fazama, nama će sve više i više izostajati uplate iz prvih faza gradnje broda", rekao je za Radio Rijeku Juraj Šoljić.

Uprava Uljanik grupe iznenađena je Šoljićevom ostavkom. U pisanom očitovanju tumače da je teško povjerovati da je uzrok ostavke, 13 dana prije isteka mandata, neinformiranost ili neslaganje s vođenjem Društva, u čijem je nadzoru sudjelovao na više od 30 sjednica. Navode i da su na Šoljićeve upite o poslovanju, 25. rujna dostavili pisani odgovor na koji se Šoljić nije očitovao, već je 4. listopada podnio ostavku na članstvo u Nadzornom odboru.

U priopćenju se potvrđuje kašnjenje programa u "3. maju", a kao razloge navode dugogodišnji odljev stručnih kadrova i nezaposlenost kapaciteta te čekanje na odluke o radnim dozvolama. Ističu i da su svi ugovoreni brodovi složeniji od onih koji su se ranije gradili na riječkim navozima. Svima je jasno da kašnjenje isporuka rezultira kasnijim priljevima te pomacima u planiranom poslovanju, navode iz Uprave Uljanik grupe te ističu kako kratkoročni život od subvencija nikad nije bila opcija. Poslušajte Šoljićevu izjavu i pročitajte priopćenje Uprave: